• Marken klasse beter, maar nu nog echt

Marken heeft in HBOK aangetoond recht te hebben op de promotie naar de eerste klasse. Na opnieuw een 1-1 gelijkspel is het team van Edwin Keizer er echter nog niet. Er is nog één puntje nodig...
    Na de matige resultaten van de laatste weken en een lijstje afwezigen gingen we toch met een beetje angst richting Zunderdorp. Vanaf Marken - CSW zit er geen voetbal meer in de ploeg. Al leek het vorige week in de 2e helft thuis tegen HBOK weer ergens op. Verder was Jeroen Haarsma nog steeds geblesseerd, Michiel Appel niet meer beschikbaar en Jeffrey Veerman ook niet fit. De laatste bleek gelukkig toch voldoende hersteld en kon starten in de return tegen HBOK.
    Vorige week was HBOK de voetballende ploeg, dus de verwachting was dat ze dat in eigen huis toch ook zeker wel zouden zijn. Maar niets was minder waar. HBOK was geen schim van de ploeg die op Marken speelde. Topschutter Dennis Kaars zat volledig in de achterzak van de prima spelende Bart Honingh. Geen enkele mogelijkheid kreeg de spits. En dat verdient absoluut een compliment! Het was Marken dat de lakens uitdeelde en eigenlijk na tien minuten op 0-1 had moeten komen. Ramon Visser gooide één van de vele corners perfect voor maar Roy Springer zijn kopbal ging rakelings naast. Ook Christiaan Brommersma was amper tien minuten later héél dichtbij. Hij werd echter in de rug geduwd en kon daardoor niet bij de bal. De overigens perfect fluitende arbiter Karakaya had hier de bal op de stip kunnen leggen. In de laatste fase van de eerste helft kreeg Marken loon naar werken. Kevin Giele wilde de bal met een volley tegen de touwen rossen. De bal kwam echter een paar meter verder op de grond en stuiterde over doelman Rizzuni net onder de lat in de goal: 0-1. En zoals zo vaak ging Marken toen weer iets doen waar ze niet zo goed in zijn, namelijk achteruit voetballen. En zo kon het dat HBOK op de helft van Marken kwam te voetballen, zonder gevaarlijk te worden overigens. Een wat makkelijk gegeven vrije trap op de hoek van de 'zestien' bezorgde Marken echter een domper. Hoe het kan snapt niemand, maar de bal rolde bij de tweede paal zomaar binnen... Niet alleen HBOK was toen aan het juichen, maar ook CSW dat met de bus naar deze wedstrijd was gekomen. Het was namelijk, zonder zelf te spelen, de kampioenswedstrijd voor CSW. Met de ruststand van 1-1 was CSW op dat moment virtueel kampioen.
    Na de thee scoorde de verder niet al te best spelende René Commandeur schitterend de 1-2, maar de scheids trapte in het vlagsignaal van grensrechter Schokker. Want het was geen off-side net als een aantal uit en achter ballen die helemaal niet over de lijn waren. Als je zo moet winnen... Maar ja wij lieten het er niet bij zitten en gingen rustig verder met de jacht naar de 1-2. HBOK kon daar totaal helemaal niets tegenover zetten. Na weer een perfecte corner van Ramon Visser was verdediger Stephan Plat erg dichtbij. Hij miste de kruising op een paar centimeter. Ook vijf minuten later stond Visser met een vrijetrap aan de basis van een flinke kans. Er was een heuse scrimmage voor de goal, maar een schot van Kevin Giele werd uiteindelijk geblokt. René Commandeur kon even later alleen richting doel, maar wachtte te lang en werd van de bal gelopen. Er zat een overtredingsluchtje aan, maar de scheids wees naar de corner vlag. Ook topscorer Veerman kreeg een goeie kans, maar kopte met zijn neus... Na al deze spanning en sensatie floot de arbiter na een paar minuten extra tijd af. CSW kampioen en Marken en HBOK hebben nog één puntje nodig om de ploeg uit Wilnis te vergezellen in de eerste klasse. Met het spel dat Marken op de mat legde moet dat volgende week maar definitief worden. Helpen we HBOK wel een handje, want zo wordt het niks met hun.

Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Bart Honingh, Roy Springer, René Commandeur (70. Martijn Slemmer), Sebastiaan Brommersma, Christiaan Brommersma, Ramon Visser, Kevin Giele en Jeffrey Veerman
    Scheidsrechter: V. Karakaya (Utrecht)
    34. Kevin Giele 0-1
    45. Luuk van Rheenen 1-1