• MARKEN BEREIKT FINALE

Na een moeizame 1-0 zege heeft Marken zich geplaatst voor de finale van de nacompetitie. Volegnde week komt AMVJ uit Amstelveen op bezoek. Die wonnen in de verlenging (119e minuut) met 3-0 van AH '78.
    Net als een week eerder begon Marken sterk aan het duel met Zandvoort. Op aangeven van de vertrekkende Stephan Plat (rkav Volendam) kopte Muus Visser de bal net over. Maar de volgende kans van Marken was wel raak. En dat was al een vooruitgang met een week eerder toen het doelpuntloos bleef. Michiel Appel ging goed door op rechts en trok de bal vanaf de achterlijn voor. De goed meegelopen Jeffrey Veerman (vertrekt ook naar rkav Volendam) schoot snoeihard binnen! Niet veel later weer een prima kans voor Marken. Ditmaal was Leon Spoorenberg (vertrekt naar Zwaluwen '30) de aangever. Echter kreeg Michiel Appel de bal niet tussen de palen. In de tegenaanval werd Zandvoort voor het eerst gevaarlijk. Maar doelman Robert Schouten tikte de bal corner. Met ruim een half uur op de klok moest Veerman ziek het veld verlaten. Voor hem kwam Dominic Zeeman in het veld. Onze topscorer Spoorenberg kreeg in de slotfase ook nog een prima kans op 2-0. Een uitstekende pass van Mick van Moerkerk (vertrekt naar Ajax) kwam op maat bij Spoorenberg maar die schoot net naast. Misschien was koppen beter geweest.
    Na de rust leek het alsof we naar een andere wedstrijd aan het kijken waren. Marken was geen schim van de ploeg van voor de rust en Zandvoort kwam steeds meer bij de goal van Schouten. Met af en toe aardig wat "kunst en vliegwerk" werd er gelukkig niet gescoord. Aan de andere kant waren er toch nog wel kansen om de wedstrijd op slot te gooien. Maar de uitstekende doelman Boy de Vet, die stopt na dit seizoen, was een hinderlijke sta in de weg. Zonder De Vet had Marken al lang feest kunnen vieren, maar nu bleef het onnodig spannend. Na vier slopende minuten blessure tijd floot de scheidsrechter voor het einde en zit Marken bij de vier teams waarvan er drie in de 1e klasse zullen gaan spelen!
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis (70. George Biswana), Stephan Plat, Patrick Leeflang, René Commandeur, Leon Spoorenberg (83. Guido Boes), Mick van Moerkerk, Jeffrey Veerman (33. Dominic Zeeman), Muus Visser, Michiel Appel en Arno Boes
    Opstelling SV Zandvoort: Boy de Vet, Sebastiaan Lemmens, Misha Hormeno-Aardewerk (46. Maurice Moll), Ronald Kaales, Patrick Koper, Paul van der Oord, Jan Zonneveld (78. Bud Water), Kas de Vries, Nigel Berg, Ivo Hoppe (68. Chris Dölger) en Michael Kuijl
    Scheidsrechter: P.H. (Peter) Hilgers (Zeewolde)
    Eerste assistent: P.A. (Peter) de Waard (Amsterdam)