• Langs de afgrond, maar we leven nog!

Marken heeft ontzettend gezwijnd tegen tweede klasser Aalsmeer. Na 66 minuten stond er 0-3 op het bord, maar dankzij drie goals binnen 15 minuten werd het alsnog 3-3! We leven nog!
    Na de slechte beurt van een week eerder, toen we tegen AFC het degradatiespook recht in het gezicht aankeken, ging iedereen er vanuit dat de groep besefte dat er uit een ander vaatje getapt moest gaan worden tegen Aalsmeer. Toch was dat in het eerste deel van de wedstrijd niet te merken. Maar aan de andere kant speelde Aalsmeer ook heel afwachtend, dus geen vuiltje aan de lucht. Uit het niks viel dan ook de 0-1. Na een overtreding van Ricardo Zeeman nam talent Calvin Kosten heel slim snel de vrije trap. Tom Doeswijk stond helemaal alleen voor doelman Mike Oudshoorn, die hij heel mooi verschalkte. Kleine tegenvaller, maar gezien het spel was er geen man over boord. Nog geen twee minuten later was het dan ook al weer bijna gelijk. Een ingestudeerde corner van Arno Boes kwam voor de voeten van Ramon Visser. Deze haalde verwoestend uit, maar stuitte op de vuisten van doelman Ray Smidt. De tweede keer dat Aalsmeer gevaarlijk voor de Marken goal kwam, na een goed half uur, was het opnieuw bijna raak. Steven van der Dussen kopte uit een corner op de onderkant van de lat. Daar had Marken het geluk aan haar zijde! In de resterende tijd kreeg Marken nog de mogelijkheden op de 1-1, maa helaas viel deze niet. Misschien had Michiel Appel toch voor eigen succes moeten gaan in plaats van terug te leggen, want er was toch ruimte in de korte hoek. Maar goed, met 0-1 aan de thee alles is nog open.
    Toch ging het in de tweede helft helemaal mis en snel ook! In de 53e minuut was het Koster die de 0-2 langs Oudshoorn schoof. De zon op het sportcomplex verdween en maakte plaats voor de schaduw van dat vervelende spook... Appel zorgde kort na de 0-2 bijna voor de aansluiting, maar zag tot grote teleurstelling de bal langs de verkeerde kant van de paal rollen. Maar de grootste kans was nog wel voor de opgekomen Erik Teerhuis. We weten dat hij geen "goalgetter" is, maar hier had hij toch meer mee moeten doen. Nu was het een simpele prooi voor de steeds beter in de wedstrijd rakende doelman Smidt. Met een paar verse krachten probeerde trainer Charles Loots de groep wakker te schudden, maar dit had absoluut niet het gewenste effect. Want in de 66e minuut kwam er een extra "man" op het veld bij SV Marken: het degradatiespook ging zich voorstellen aan de spelers! Want op dat moment had Salih Yildiz Aalsmeer op 0-3 gezet. Met nog de thuiswedstrijd voor de boeg kon dat voor de "bloemverkopers" niet meer mis gaan. Zou je zeggen... Geschrokken van het spook besefte de spelers eindelijk wat er op het spel stond, maar zou het niet te laat zijn? Kevin Giele deed in ieder geval in de 71e minuut eindelijk iets terug voor Marken. Doorgebroken plaatste hij de bal langs de doelman in de goal: 1-3. Met nog twintig minuten te spelen waren er toch weer kansen op een iets minder slecht resultaat. In die fase kreeg een speler van Marken ook eindelijk eens een gele kaart omdat zie iemand "voor zijn poten schopte". Je mag natuurlijk niet zeggen dat je iemand moet trappen, maar emotie in zo een wedstrijd is iets wat hoort en nog niet te zien was geweest. Het was overigens Giele die geel kreeg, zonder verdere gevolgen. Iets waar minstens tien andere spelers wel problemen mee zouden hebben, want die zouden geschorst zijn bij de volgende kaart. De meesten overigens aan Aalsmeer zijde. Met nog dik tien minuten op de klok kwam de spanning weer terug in de wedstrijd. Door een kluwen van spelers roste Kevin Giele de bal op de goal. Dankzij een "panna" bij doelman Smidt werd het 2-3. Doelman Smidt pepte zijn verdediging nog even op om stand te houden. Maar het antwoord was duidelijk: "we zijn kapot, we kunnen niet meer". In SV Marken termen heet zo iets "rijp voor de sloop!" Er werd nog meer druk op de Aalsmeer verdediging gezet en de 3-3 kon gewoon niet uit blijven. Het duurde dan ook maar een minuut of vijf. Een prima actie van Michiel Appel werd door Arno Boes uitstekend afgerond: 3-3. En Marken rook bloed. De laatste tien minuten, inclusief extra tijd, was een stormloop op de goal van Aalsmeer. We kwamen nog dichtbij de 4-3. Als de wedstrijd nog tien a vijftien minuten langer had geduurd was het nog een ruime overwinning voor Marken geworden! Maar het bleef 3-3 en daar mocht Marken gezien de eerste 70 minuten toch wel heel erg blij mee zijn. Duidelijk is nu ook hoe je niet tegen Aalsmeer moet spelen. Iedereen heeft kunnen zien door in twintig minuten gas te geven je ze helemaal van het veld speelt. Ben benieuwd naar de tactiek van volgende week...
    Opstelling SV Marken: Mike Oudshoorn, Erik Teerhuis (78. Dominic Zeeman), Patrick Onsia, Patrick Leeflang, Ricardo Zeeman (62. Guido Boes), Michael Gommers (60. Sebastiaan Peereboom), René Commandeur, Ramon Visser, Kevin Giele, Arno Boes en Michiel Appel
    Opstelling vv Aalsmeer: Ray Smidt, Vincent Krabbendam, Burak Sitil, Thomas Harte, Chico van Soelen, Tim Millenaar (78. Noud Bruchner), Steven van der Dussen, Tom Doeswijk (55. Dirk Jan van der Meer), Peter Neuvel, Calvin Koster (93. Mark Ruessink) en Salih Yildiz
    Scheidsrechter: H.J.M. (Harrie) van Etten (Schermerhorn)