• Keurige vierde plaats voor Marken

Het reguliere seizoen zit er op voor de mannen van Tijs Schipper. Na 22 wedstrijden is het eindresultaat een prima vierde plaats. Iets waar een jaar geleden alleen maar van konden dromen.
    In de laatste wedstrijd tegen Kennemerland stond er voor Marken weinig meer op het spel. Het is een kwestie van in vorm raken voor de nacompetitie en zorgen dat er niemand geblesseerd of geschorst raakt. Zaterdag was aanvoerder Peter Willing afwezig. Hij pakte tegen DVVA een achteraf misschien wel slimme gele kaart waardoor hij op 10 en 12 mei sowieso in actie zal kunnen komen. Erik Teerhuis, die ook op scherp stond, bleef de hele wedstrijd op de bank. Als het niet nodig is dan is het niet nodig risico's te nemen. Mede door deze 'ingrepen' was er voor het eerst een basisplaats voor Dennis Commandeur. Deze toch meer als voorhoede bekend staande speler startte links achter en de normale links achter, Roy Springer stond voorin.
    De wedstrijd begon uitermate slecht. Beide ploegen speelden heel erg slordig en leken alleen de bal naar een tegenstander te kunnen spelen of erger nog: buiten de lijnen. Voor rust kreeg Marken toch een aantal mogelijkheden om de score te openen. Een schot van René Commandeur uit een corner smoorde in de zestien. Matthijs Kaars zag de doelman met de vingertoppen redding brengen en Guido Boes kopte net over. Roy Springer trof wel doel, maar dat werd geannuleerd vanwege buitenspel. Wat het overigens niet was! In de laatste minuut ging Marken door het oog van de naald toen Kennemerland snoeihard de paal raakte. Met 0-0 gingen ze dus aan de thee. Voor de thuisploeg voldoende om zich te plaatsen voor de nacompetitie.
    Na de rust waren er hoofdrollen voor beide doelmannen. Met uitstekende reddingen werkten zij zich beiden op tot de beste spelers op het veld. Voor Marken doelman Robert Schouten een heerlijk gevoel, want vaste waarde Ron Smit zal voorlopig nog afwezig zijn. Maar in de vorm waarin Schouten nu zit is hij een waardig vervanger! Ik kan nu nog wel regels doorgaan, maar aan de eindstand van de wedstrijd kan ik niks meer veranderen, het werd 0-0. Beide ploegen tevreden en misschien komen ze elkaar over drie weken weer tegen in de nacompetitie. Na afloop was er vooral nog spanning of Marken 2 zich ook zou plaatsen. Zelf hadden ze met 0-1 bij HCSC 2 gewonnen, maar moesten nu afwachten of concurrent Blauw Wit 2 zou verliezen van het reeds voor de nacompetitie geplaatste Volendam 3. Kort voor tijd schoot Volendam uit een vrijetrap de 2-1 binnen en daardoor plaatste na het eerste en derde ook het tweede zich voor de nacompetitie. In de eerste ronde is het nu zelfs Marken 2 - Marken 3....