• Het seizoen in één wedstrijd

Het eerste heeft zaterdag het seizoen 2013/2014 op een manier afgesloten die kenmerkend is voor dit seizoen. Met 3-3 werd er gelijk gespeeld tegen AFC dat via de nacompetitie gaat proberen te promoveren.
    Na een spetterend voorprogramma van de dames ging het publiek er eens goed voor zitten. De dames scoorden namelijk in de slotseconde de 2-2 in de halve finale van de districtsbeker tegen Elinkwijk VR1. In de strafschoppen serie kwam Marken ook nog achter, maar omdat de gasten er vervolgens twee misten spelen de dames weer de finale!
    Het begin van de wedstrijd tegen AFC was ook veelbelovend. Na 35 seconden profiteerde Peter Bakker van een fout bij AFC: 1-0. Op het regenachtige Marken werd die score nog geen tien minuten later verdubbeld. Ramon Visser schoot een vrijetrap onhoudbaar langs de muur. Na twaalf minuten had het zelfs 3-0 moeten worden, maar laten we het er op houden dat René Commandeur schrok van de enorme kans. Toch viel de 3-0. Ramon Visser mocht opnieuw aanleggen voor een vrijetrap. Goaltjesdief Peter Bakker schampte de bal en scoorde hiermee zijn tweede van de middag. Geen vuiltje aan de lucht dus voor Marken. Met een 3-0 voorsprong kon het gas er dan ook beetje af. AFC werd wat gevaarlijker en Robert Schouten moest zelfs een keer alle zeilen bijzetten om een goal te voorkomen. Tot de rust hiel hij zijn goal dan ook keurig schoon.
    Na de thee ging het direct mis. Vanaf de aftrap zocht AFC de aanval en binnen vijftien seconden was het 3-1. Marken werd dus direct wakker geschud. Via René Commandeur kwam Marken vervolgens twee keer dichtbij de 4-1. Maar de grip was Marken kwijt. AFC rook bloed en maakte het ook af. Rond het uur spelen veranderde de stand dan ook van 3-1 in 3-3. Na deze gelijkmaker ging het over en weer. Maar het was meer spannend dan goed. Toch was het Marken dat de beste kansen kreeg. Na iets minder dan twee minuten blessuretijd floot scheidsrechter Van Ewijk op een merkwaardig moment af. Marken stond net op het punt een aanval af te ronden. En zo eindigde de slotwedstrijd van dit seizoen in 3-3. Een wisselvallig seizoen met een dito wedstrijd op het eind. In de eindstand staat Marken op de zesde plaats. Een plek die we voor het seizoen ook wel in gedachten hadden. Het was een knotsgek seizoen met hoge pieken en diepe dalen. Tot en met net na de winterstop deden we nog mee op de titel en het verhaal van de gemiste nacompetitie is bekend. Met zo goed als de zelfde selectie, Aramez Poepon gaat naar EDO (zon), en een aantal versterkingen moet Marken in staat zijn om de lat volgend seizoen hoog te leggen! De indelingen en selectie samenstellingen zijn dan nog wel niet bekend, maar het kampioenschap moet toch wel het doel worden!
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Robin Kaars, Sebastiaan Peereboom (68. Michiel Appel), Patrick Leeflang, Clenn van Riel, Arno Boes, René Commandeur, Ramon Visser, Peter Bakker, Aramez Poepon en Guido Boes
    Opstelling AFC: Peter van der Linden, Gijs Roodbeen, Anton Zamiatine (58. Bram de Jong), Thomas Heemskerk, Willem Deetman, Thomas Rijsman (80. Justin Swart), Nabil el Hiyani, Murat Eyidogan (23. Milan de Wijs), Gijs Niehe, Thijs de Graaff en Emmanuel Emma's
    Scheidsrechter: C.J. (Cees) van Ewijk (Utrecht)
    1. Peter Bakker 1-0