• SV Marken steeds verder in de problemen

Na twee bealchelijk slechte wedstrijden tegen Zwaluwen '30 en Zuidvogels ging het tegen FC Rijnvogels een stukje beter met het team van Van de Poppe. Maar opnieuw werden er geen punten gepakt waardoor er nu toch eens goed nagedacht moet gaan worden wat er moeten veranderen.
    In tegenstelling tot wat er voor de wedstrijd werd megedeeld startten niet Daniƫl Tetteh en Benjamin Akrong in de basis, maar Eric Stoker en Roy Springer. Nadat iedereen door had wie er nu eigenlijk allemaal speelde kwam SV Marken zomaar op een 1-0 voorsprong. Ronald van Altena vond namelijk de geheel vrij staande Felix Amekudzi en die schoot de bal mooi binnen. Niet ver daar voor was Marken overigens al wel door het oog van de naald gegaan, maar een inzet van de gasten ging voorlangs. Lang konden de spelers overigens niet van de voorsprong genieten. Want net als vorige week was het amper een minuut later al weer gelijk. Een corner werd niet goed verdedigd waar Jaco de Jong optimaal van profiteerde. Van dichtbij schoot hij de bal tegen de touwen. Voor de rust kregen beide teams nog een kans op een goal. Eerst was het Ronald van Altena die uit een voorzet van Tijs Klaver verzuimde een hoek te kiezen en daardoor de bal recht in de handen van de keeper kopte. En in de tegenaanval redde Jan Evenboer op een kopbal van Martijn van Dijk na een corner van Rijnvogels. Bijna een minuut voordat de klok op 45 minuten stond gingen de spelers vervolgens aan de thee. De scheidsrechter had blijkbaar dorst.....
    Met een terechte gelijke stand op het bord werd er dus aan de tweede helft begonnen. En dit werd geen hoogstaande helft, maar vooral een "show" van de leidsman uit Goudswaard. Een aantal merkwaardige beslissingen, waar wij als SV Marken overigens niet over te klagen hadden, en een hand vol gele kaarten zorgde er voor dat de supporters af en toe hun lachen bijna niet in konden houden. Marken probeerde nog voor de winst te gaan, maar miste de kracht en mogelijk ook het geluk wat je als ploeg in de onderste regionen meestal niet hebt. Rijnvogels pakte tien minuten voor tijd alsnog de volle winst na een schitterend doelpunt van invaller RenƩ Ruwaard. De scheidsrechter gaf na een overtreding van Eric Tetteh goed voordeel en daar profiteerde de invaller van Rijnvogels optimaal van. Onhoudbaar schoot hij de bal achter keeper Jan Evenboer. Waar iedereen in de slotfase had verwacht dat Marken een verse aanvaller in de ploeg zou brengen, bracht Van de Poppe verdediger Dennis Visser in het team voor de boomlange verddiger Pieter de Groot. Niets ten nadele van Dennis Visser, maar als je achterstaat lijkt het mij van belang om op jacht te gaan naar de 2-2 en niet de verdediging verversen om de 1-3 te voorkomen. Maar ik zal er wel geen verstand van hebben.... In de slotfase had Evans Koomson trouwens SV Marken alsnog een punt moeten bezorgen. Maar Koomson heeft al weken het vizier niet op scherp staan en schoot dan ook net naast. Nu de helft van de competitie er op zit moeten we helaas concluderen dat als we zo doorgaan we in september 2006 gaan starten in de tweede klasse.
    Opstelling SV Marken: Jan Evenboer, Eric Tetteh, Pieter de Groot (87. Dennis Visser), Bart Honingh, Evans Koomson, Matthijs Kaars, Tijs Klaver, Ronald van Altena, Roy Springer, Felix Amekudzi en Eric Stoker
    Opstelling FC Rijnvogels: Sander van der Veldt, Alex Verloop, Michael de Roode, Arie van Rijn, AndrƩ van der Veldt, Jean-Paul Verkade, Martijn van Dijk (69. Jaemie Heesemans), Jaco de Jong, Ben van der Mey (39. AndrƩ van Dijk), Jim Blom (52. RenƩ Ruwaard) en Bastiaan de Mooy
    Scheidsrechter: P.C. van Gijzen (Goudswaard)
    8. Felix Amekudzi 1-0