• SV Marken leeft nog steeds!

Even zag het er heel somber uit voor Marken toen John Powel de gasten op 0-1 bracht, maar met een flinke dozis inzet sleepte de mannen van Van de Poppe toch een overwinning uit het vuur. Met nog drie wedstrijden te gaan hebben we nu de beste papieren voor het halen van een p/d wedstrijd.
    SV Marken moest het tegen Barendrecht doen zonder de geschorsten George Biswana, Patrick Zwartjes en Sylvan Martha. Verder was Philip de Leeuw niet geheel fit en begon daarom op de bank. De gasten waren zo goed als compleet, alleen hun keeper was naar aanleiding van de rode kaart (2x geel) van een week eerder geschorst.
    De formatie van Bert van de Poppe begon fel aan de wedstrijd. Direct werd de goal van de tegenstander gezocht. Na twee minuten was er dan ook al de eerste mogelijkheid voor Marken. Erik Homan zette vanaf links de bal voor op Henk Abercrombie, maar verdediger Danny Versluis bracht met zijn hoofd redding. Hij kopte de bal over zijn eigen goal. Een kleine tien minuten later ging Marken door het oog van de naald. Die zelfde Versluis verscheen toen namelijk oog in oog met keeper Eelco Zeinstra. Gelukkig voor Marken bracht Zeinstra met zijn voeten redding op de inzet van de verdediger. De tweede en tevens laatste goede mogelijkheid van Marken om voor de rust de score te openen was na ruim een kwartier spelen. Erik Homan ging op de achterlijn goed door en legde de bal snoeihard terug op de inlopende Jaap Cornelis Teerhuis. Hij kon net zijn voet tegen de bal zetten, maar zag tot ieders telleurstelling de bal net over de kruising vliegen. Veel meer wapenfeiten waren er in het eerste bedrijf eigenlijk niet. Het was duidelijk dat we naar een heuse degradatie topper zaten te kijken. Mogelijk dat de teams ook nog wat angstig waren. Met de brilstand op het bord gingen beide teams dan ook aan de thee.
    Na de rust gebeurde waar heel Marken bang voor was: Barendrecht kwam op voorsprong. Dit was eigenlijk een dubieuze goal. Marken had namelijk een vrijetrap op zo'n twintig meter van de goal gehad. De inzet werd echter met de vingertoppen van de keeper beroerd, maar dit ontging de arbitrage. In plaats van een corner werd het een doelschop. Deze kwam bij Germain Akkermans terecht die op zijn beurt John Powel bediende die dit keurig afrondde, 0-1. Was dit het einde van het hoofdklasse avontuur van SV Marken? Het antwoord volgde snel. Na een slippertje in de verdediging van Barendrecht kreeg Michel Karemaker op links de bal. Hij ging goed door en besloot op de rand van de zestien maar eens de kwaliteiten van de reserve doelman te testen. En dat deed hij zeer succesvol. Zeven minuten na de 0-1 was de stand weer gelijk. Dit was tevens het sein voor beide coaches om verse krachten binnen de lijnen te brengen. Bij Barendrecht kwam de 37-jarige Marcel Brienen in het veld voor de twaalf jaar jongere Ruud Langenberg. Van de Poppe haalde de Teerhuis neven uit het veld voor Erik Teerhuis en Philip de Leeuw. Waar Karemaker na de 1-1 de gevierde man was, stond hij een kwartier later bijna aan de basis van de 1-2. Na een persoonlijke fout kreeg Germain Akkermans een enorme kans op een doelpunt, maar hij schoof de bal voorlangs. De goal zou uiteindelijk aan de andere kant vallen. Wel ging dat met de nodige moeite. Eerst werd een inzet van Henk Abercrombie gekeerd waarna Erik Homan in de rebound alsnog bijna scoorde. Uit de corner de hieruit onstond was het Tuan Truong Minh die de bal in het doel tikte. Een zucht van opluchting ging over het sportcomplex van Marken. Deze goal zou aan het eind van de rit nog wel eens van levensbelang kunnen zijn. Doordat het gat naar een echte veilige plaats is opgelopen tot tien punten moet Marken zich dus richten op een p/d wedstrijd. De teams op de plaatsen dertien en veertien zullen rechtstreeks degraderen en de nummer twaalf zal in een confrontie met een eerste klasser moeten knokken voor een plekje in de hoofdklasse editie 2005/2006. De loting voor deze wedstrijden (vier stuks in totaal) zal vermoedelijk eind april in Zeist plaats vinden. Op dit moment is er dus nog met geen zinnig woord te zeggen wie er mogelijke tegenstanders kunnen worden, als we de twaalfde plek vast kunnen houden.
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra, Michael Visser, Tuan Truong Minh, Paul Michielsen, Michel Karemaker, Dick Zwarthoed, Tijs Klaver, Erik Homan, Jaap Cornelis Teerhuis (59. Erik Teerhuis), Henk Abercrombie en Arnold Teerhuis (59. Philip de Leeuw)
    Opstelling Barendrecht: Jan Willem den Otter, Robert Trovato, Rafael Andrade, Richard Stolk (81. Steffen van der Linden), Danny Versluis, Mounir L'Fathi (73. Dave van Driel), Rob Langenberg, Ruud Langenberg (59. Marcel Brienen), Niels Rooders, Germain Akkermans en John Powel
    Scheidsrechter: J.T.M. Zwaard (Maasland)
    52. 0-1 John Powel