• Spelers nemen positief afscheid

Afgelopen zaterdag speelde SV Marken haar laatste thuiswedstrijd op 1e klasse niveau. En na de degradatie van een week eerder gaven de spelers de toeschouwers een overwinning cadeau.
    Het was geen hoogstaande wedstrijd. Duidelijk is dan ook dat er niemand van het NHD aanwezig was. Nadat in de eerste helft Zuidvogels een flinke kans had gemist waren Felix Amekudzi en Niels Rietvelt gevaarlijk met schoten van afstand. Maar de bal ging niet achter de boomlange keeper van Zuidvogels. Kort na de rust was het dan toch raak. Marken spits Michiel Appel scoorde zijn eerste competitie goal na goed voorbereidend werk van Evans Koomson. Michiel draaide vervolgens goed weg en schoot de bal keurig in het doel. Echt in gevaar kwam deze voorsprong vervolgens niet meer. Felix schoot kort voor tijd nog een keer op de paal, maar het bleef 1-0. En zelfs de scheidsrechter die achterlijk veel tijd (10 minuten) bij trok kon daar geen verandering in krijgen. Door deze zege is Marken vrijwel zeker van het feit dat ze geen laatste zullen worden.
    Opstelling SV Marken: Jan Evenboer, Erik Teerhuis, Eric Tetteh, Pieter de Groot, Bart Honingh, Evans Koomson, Tijs Klaver, Niels Rietvelt, Michiel Appel, Matthijs Kaars en Felix Amekudzi
    Opstelling De Zuidvogels: Joffrey de Beer, Anthuan Bikhan (71. Mark Bosma), Mark Eijpe, Richard de Gooijer, Paul Kalapnatsing, Maringo Vlijter, Mehdi Pejmanfar, Terry Bone (71. Marco van Galen), Serdal Suvakci, Marco Lam (71. Germain Heldoorn) en Jesse Nagtegaal
    Scheidsrechter: C.J. van Ewijk (Utrecht)
    49. Michiel Appel 1-0