• Spelers lijken te berusten in lot

Door nu vier wedstrijden op rij verloren te hebben is de prima reeks van een paar weken geleden helemaal uit de gedachten van de supporters verdwenen. Gaan ze de supporters nog aan het juichen krijgen of worden het over een niet al te lange tijd tranen?
    Beide teams leken niet al te veel zin in de wedstrijd te hebben. Heerjansdam is al zo goed al veilig en hoefde niet zo nodig. Maar Marken dat MOET en in de sterkst mogelijke opstelling op het veld verscheen leek het wel niet te willen. En zo was het voor de supporters een beetje slaapverwekkend langs de lijn. Keeper Eelco Zeinstra zorgde er voor dat iedereen wakker schrok. Hij beging een enorme fout door aan de wandel te gaan terwijl er verdedigers genoeg waren om de aanstormende aanvaller (op de middenlijn) te stoppen. Christiaan Koremans had dit waarschijnlijk ook niet verwacht, maar scoorde wel, 0-1. Maar even later stonden beide teams weer naast elkaar doordat keeper Melaard niet goed anticipeerde op een schot van Erik Homan, 1-1. Jimmy Wessels kreeg namens de gasten nog een enorme kopkans op de 1-2 en aan de andere kant was Arnold Teerhuis nog dichtbij.
    Na de rust viel al snel de beslissing. Michel Karemaker beging een stomme overtreding in de zestien. Jimmy Wessels benutte dit presentje van Kamemaker. Heerjansdam geloofde het hierna wel en leek tegen Marken te zeggen: "Jullie hebben de punten nodig, ga je gang". Maar verder dan een mislukt lobje van Erik Homan kwamen we niet. En zo zullen het hele moeilijke weken worden voor de spelers en met name de supporters van SV Marken. Er lijkt een wonder nodig om ook volgend seizoen op Marken een hoofdklassers te bewonderen.

Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra, George Biswana, Tuan Truong Minh, Paul Michielsen, Michel Karemaker, Dick Zwarthoed, Patrick Zwartjes, Erik Homan, Philip de Leeuw (58. Erik Teerhuis), Henk Abercrombie en Arnold Teerhuis
    Opstelling Heerjansdam: Gert Jan Melaard, Christian Salazar, Brian Pereira, Maurice van de Put, Jeroen Koppelaar, Nicky van de Ent (73. Thijs Oomsen), Christiaan Koremans, Gregory Stadwijk (62. Jamal El Ghannouti), Jimmy Wessels, Adil Bouziani en Mo El Morabet (66. Dennis Bergman)
    Scheidsrechter: J. Driessen (Kampen)
    Gele kaarten: Patrick Zwartjes, George Biswana, Erik Homan (allen SV Marken), Mo El Morabet en Adil Bouziani (beiden Heerjansdam)