• Puntje na matig duel

SV Marken heeft na de derde uitwedstrijd van dit seizoen eindelijk het eerste punt op vreemde bodem gepakt. In een tegenvallende wedstrijd scoorden beide teams éénmaal, 1-1.
    In vergelijking met vorige week was er bij SV Marken één mutatie in de opstelling. Ronald van Altena moest vanaf de bank beginnen en voor hem speelde Jaap Molenaar, ook wel snelle Jaapie genoemd. Martin Tol, vorige week nog geblesseerd uitgevallen was fit genoeg om weer in de basis te starten.
    Voor de supporters van beide kampen was het mooi dat het heerlijk weer was, want dat was het enige waar in de eerste helft van te genieten viel. Beide teams speelden onder de maat en kregen weinig kansen om te scoren. Pas in de slotfase kreeg SV Marken enkele mogelijkheden, maar met 0-0 gingen we aan de thee.
    Nog geen kwartier na de rust kreeg SV Marken de kans om de score te openen. Martin Tol werd door Jaap Molenaar vrij voor doel gespeeld, maar Tol wilde het veel te mooi doen. Hij schoot de bal naast de goal, waar het toch lastiger was om niet te scoren dan juist wel. En de gouden wet luidt als jij niet scoort dan doet je tegenstander het wel. En ja hoor twee minuten later was het aan de andere kant raak. SV Marken lette niet op na een wissel van Montfoort en daardoor kon de spits in de korte hoek raak schieten. Via een drievoudige wissel probeerde trainer Van de Poppe alsnog een punt uit het vuur te slepen. Nadat eerst de ingevallen Ronald van Altena van dichtbij de bal niet tegen de netten kreeg was het tien minuten voor tijd wel raak. Jaap Molenaar lobde de bal over de uitgekomen keeper heen en zag zijn bal in het doel ploffen. Maar voor hem duurde de feestvreugde na zijn goal niet lang. Zes minuten later gaf hij zijn tegenstander een elleboogstoot terwijl de scheidsrechter op vijf meter afstand stond. Met nog drie minuten op de klok kon hij de douche gaan opzoeken. Uiteindelijk bleef het bij 1-1. Het punt is lekker, maar het vertoonde spel moet absoluut beter worden.
    Opstelling Montfoort: Marco de Vlieger, Pim Koolwijk, Jeroen de Vlieger, Gerben Drost (80. Geoffrey Kuyt), Emanuel Sluis, Lodewijk Drost, Barend Schrijvers (57. Hanjo Verbaan), Gijs Lok (60. Jos Breedveld), Andy van Vliet, Wouter Agterberg en Ronald Smit
    Opstelling SV Marken: Jan Evenboer, Eric Tetteh, Daniël Tetteh, Erik Teerhuis, Bart Honingh, Evans Koomson, Tijs Klaver (70. Niels Rietvelt), Matthijs Kaars (70. Roy Springer), Felix Amekudzi, Martin Tol (70. Ronald van Altena) en Jaap Molenaar
    Scheidsrechter: R. Westland (Zwaag)
    61. Andy van Vliet 1-0