• Ondanks hulp: Degradatie voor SV Marken

Door een 2-4 nederlaag tegen DOVO is SV Marken gedegradeerd naar de eerste klasse. En dat terwijl Lisse, zoals beloofd, won van Barendrecht.
    Wat er met de spelers aan de hand was kunnen ze alleen zelf zeggen, maar duidelijk was dat ze zeker in de eerste helft niet lieten zien waar ze toe in staat zijn. Als makke lammetjes liepen ze over het veld en leken zich al neergelegd te hebben bij de degradatie. En een snelle achterstand maakte dat eigenlijk alleen maar erger. In de negende minuut was het Michel van den Broek die DOVO op voorsprong zette. En tot overmaat van ramp werd deze score halverwege de eerste helft verdubbeld. Ditmaal was het Lorenze Netteb die de bal achter Eelco Zeinstra schoot. Maar uit één van de weinige gevaarlijke momenten van Marken wisten we toch nog tegen te scoren. Kort voor rust was het Henk Abercrombie die heel Marken weer hoop gaf. Zeker omdat ook op dat moment Kwong Wah Steinrath in Barendrecht voor Lisse had gescoord. Marken was dus nog één goal verwijderd van een extra wedstrijd met Barendrecht. Voor DOVO zat het seizoen er in de rust eigenlijk op. De tussenstanden gaven aan dat ze een periodetitel uit hun hoofd konden zetten. En dat was ook enigzins te merken in de tweede helft. Ze lieten Marken meer voetballen en dat resulteerde in de nodige mogelijkheden. Maar de spelers van Van de Poppe profiteerden hier niet van. Sterker nog DOVO vergrootte de marge tot twee via opnieuw Van den Broek. Hiermee leek het doek voor Marken definitief gevallen en dat terwijl Lisse korte metten maakte met Barendrecht, het was inmiddels 0-3. Na een misverstand in de DOVO verdediging bij een Marken corner was het Patrick Zwartjes die de thuisclub weer leven in blies, 2-3. Met nog ruim twintig minuten op de klok was het wachten op de gelijkmaker en mogelijk nog meer. DOVO vond het allemaal wel goed en lieten mogelijkheden om de score op te voeren vrij simpel liggen. Maar mogelijk door de spanning en druk lukte het de Marken spelers maar niet om te scoren. In de extra tijd kreeg Lorenzo Netteb een werkelijk niet te missen kans, en deed dat dan ook niet. Met deze 2-4 was het verzet van Marken definitief gebroken en was de degradatie naar de eerste klasse een feit. Voor velen zal dit tevens een droevig afscheid betekenen. De geruchtenstroom ging de afgelopen weken al volop, maar helaas zal dit straks ook werkelijkheid worden. Het ziet er naar uit dat we volgend seizoen helemaal vanaf nul moeten gaan starten in de vrij sterke eerste klasse A. De komende weken zullen jullie via deze site op de hoogte gehouden worden van de mutaties in de selectie en technische staf.
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra, George Biswana, Tuan Truong Minh, Paul Michielsen, Bart Honingh, Michael Visser (71. Erik Teerhuis), Patrick Zwartjes, Erik Homan, Jaap Cornelis Teerhuis (66. Arnold Teerhuis), Henk Abercrombie en Sylvan Martha
    Opstelling DOVO: Sander Selhorst, Danny van Husen, Jermaine Holwijn (69. Jordy Brands), Kelvin van der Horst (46. Toufik Adnane (82. Nick Rentenaar)), Stephano Wooding, Michel van den Broek, Lorenzo Netteb, Richard Beekink, Germaine Levant, Leon Toonen en Marco Holster
    Scheidsrechter: H.J.G.M. van Beek (Cothen)
    9. 0-1 Michel van den Broek