• Nipte nederlaag voor strijdend SV Marken

De eerste wedstrijd in de strijd om de Metropool Cup is door SV Marken met 2-3 verloren van zondag topclub AFC uit Amsterdam.
    Vooraf hield iedereen die Marken een warm hart toedraagt zijn hart vast. Marken is namelijk sinds maandag pas helemaal compleet en AFC mag gezien worden als een kandidaat voor de titel in de hoofdklasse A.
    Op het veld was het verschil dan ook wel te zien. Niet dat Marken het verkeerd deed, in tegenstelling, maar AFC was gewoon een maatje te groot. Alleen kwam dat in de score niet tot uiting. Sterker nog na een half uur spelen was het Marken dat brutaal op voorsprong kwam. Uit een voorzet van Evans Koomson volleerde Ronald van Altena de eerste de beste kans achter de AFC doelman, 1-0. Erg lang bleef deze voorsprong echter niet overeind. Na vijf minuten was het Enrique Zschuschen die AFC langszij schoot. In eerste instantie kon Jan Evenboer nog redden, maar toen de bal (in buitenspel positie?) bij Zschuschen kwam was ook hij kansloos.
    In de tweede helft was het spelbeeld eigenlijk niet veel anders dan die van de eerste helft. AFC was de ploeg die in de aanval was, maar opnieuw kwam SV Marken op voorsprong. De uit de junioren overgekomen Michiel Appel schoot de bal vanaf zo'n meter of vijftien via de vingertoppen van de keeper in de kruising. Er hing een sensatie in de lucht! Maar opnieuw was het Zschuschen die roet in het eten gooide. Halverwege de tweede helft was het daardoor weer gelijk. Toen met nog tien minuten te spelen AFC een strafschop kreeg leek Marken toch nog de boot in te gaan. Maar Robert Gehring schoot de bal op de paal naast Jan Evenboer en dus bleef de 2-2 op het bord staan. Maar na nog een bal op de lat was het in de 89ste minuut toch nog, wie anders dan, Enrique Zschuschen die AFC naar de overwinning schoot. Als je puur naar het voetbal en de kansen kijkt een terechte overwinning, maar het met opgestroopte mouwen strijdende SV Marken had toch zeker een puntje verdiend.

Opstelling SV Marken: Jan Evenboer, Tijs Klaver, Michael Visser, Pieter de Groot, Roy Springer (70. Sander Kammerer), Matthijs Kaars, Evans Koomson, Niels Rietvelt (54. René Commandeur), Jaap Molenaar (54. Michiel Appel), Martin Tol (77. Remco Roos) en Ronald van Altena (63. Michel Wijntuin)
    Scheidsrechter: N. Puijk (Blaricum)
    30. 1-0 Ronald van Altena
    35. 1-1 Enrique Zschuschen
    61. 2-1 Michiel Appel
    68. 2-2 Enrique Zschuschen
    89. 2-3 Enrique Zschuschen
    Bijzonderheden: 81. Robert Gehring schiet strafschop tegen paal.
    Strafschoppen met 3-4 gewonnen door AFC. (Michael Visser - gestopt, Evans Koomson - raak, Sander Kammerer - paal, Pieter de Groot - raak en Tijs Klaver - raak)