• Marken verzuimt het af te maken

Afgelopen zaterdag was de gelegenheid voor Marken om een bijna onoverbrugbare kloof te slaan met Barendrecht dat op een rechtstreekse degradatie plaats staat. Vele kansen werden niet benut en diep in blessuretijd bezorgde Arno Splinter de gasten alsnog een punt.
    Nadat het eerste kwartier redelijk gelijk opging zonder echte kansen was in de zestiende minuut er een eerste kans voor Bennekom. Maar de aanval dwars door het hart van de Marken defensie werd onschadelijk gemaakt door Michel Karemaker. Deze kans was de vonk die nodig was om de wedstrijd op gang te krijgen. Zo'n tien minuten na deze kans was het bijna Erik Homan die doelman Rob Hilbers wist te verschalken. Hilbers, die onder andere ook bij IJsselmeervogels onder de lat heeft gestaan, kon er met zijn vingertoppen echter nog net bij en bracht zo redding. Niet veel later was Jaap Cornelis Teerhuis ook dichtbij na een voorzet van Dick Zwarthoed. Maar de mooiste kans was voor Arnold Teerhuis die vandaag voor de 399ste keer het witte shirt van SV Marken droeg in een officiële wedstrijd. Hij kon alleen op doel af en probeerde de keeper te passeren, maar de uitstekend keepende Hilbers bracht opnieuw redding. Maar uit de volgende aanval was het wel raak. Hoewel aanval, het was een corner. Tuan Truong Minh stond hinderlijk in de weg voor de keeper zodat Henk Abercrombie de corner van Arnold Teerhuis wat makkelijker binnen kon schieten, 1-0. Met deze stand en het bericht dat Barendrecht 0-0 stond gingen we aan de thee.
    Met de smaak van de thee nog in de mond kwam Marken bijna op 2-0. Erik Homan probeerde met een lobje de uitstekende keeper van Bennekom te verschalken, maar zijn inzet was verre van optimaal. Hilbers kon de bal vrij simpel uit de lucht plukken. Kort hierna opnieuw een mogelijkheid om Bennekom K.O. te slaan, maar Arnold Teerhuis kreeg de bal niet langs de keeper. Uit de rebound kon Jaap Cornelis Teerhuis de bal ook niet in het doel krijgen. En hiermee had Marken zijn kruit verschoten. Halverwege de tweede helft zaten er een aantal spelers volledig doorheen en daar leek Bennekom van te gaan profiteren. Toch was er ook een lichtpuntje. Er werd gebeld uit Barendrecht dat zij een strafschop hadden gekregen. Tot grote blijdschap van de supporters achter het doel redde de keeper van Ter Leede. En zo konden we weer verder kijken naar onze mannen. Maar er was weinig meer te genieten. De laatste twintig minuten kwamen we bijna niet meer op hun helft en konden heel moeilijk de bal in de ploeg houden. De druk van Bennekom werd zo groot dat het wachten was op de gelijkmaker. En deze viel tot ieders verdriet ook nog. In de allerlaatste minuut van de wedstrijd gaf Erik Teerhuis de voormalig prof Arno Splinter te veel ruimte en die kon zo de bal via de vingertoppen van Eelco Zeinstra in het doel schieten. In plaats van vier punten blijft het verschil met Barendrecht nu twee punten met nog twee zware wedstrijden voor de boeg. Volgende week zullen er in Lisse zeker punten gepakt moeten worden om niet op 23 april afhankelijk te zijn van onze concurrent.
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra, George Biswana, Michel Karemaker, Tuan Truong Minh, Bart Honingh, Dick Zwarthoed (63. Tijs Klaver), Henk Abercrombie, Patrick Zwartjes, Arnold Teerhuis (82. Erik Teerhuis), Jaap Cornelis Teerhuis (73. Ronald van Altena) en Erik Homan
    Opstelling Bennekom: Rob Hilbers, Michel Nok, Barry Roestenburg (38. Keiji Aikawa), Bojan Kurjakovic, Rogier Meijer, Dennis van Meegdenburg, Arno Splinter, Anne van der Kolk (46. Jeremy Overbeek Bloem), Ruud Oomen (83. Jacco Meurs), Michel van der Sommen en Martin van der Meijden
    Scheidsrechter: F. Vos (Ammerzoden)
    36. 1-0 Henk Abercrombie