• Marken op karakter langs DCG

Vorige week was de kennismaking in de eerste klasse door onze nieuwe onervaren ploeg ongelukkig verlopen door een 5-2 nederlaag. Wat zou de 1e thuiswedstrijd van dit seizoen gaan opleveren?
    Marken begon de wedstrijd redelijk met drie nieuwe spelers in de basis.
    Maar onze gasten uit Amsterdam namen al vrij snel het spel over en drukten Marken terug op de eigen helft. De eerste kans van DCG in de 9de min. was bijna direct raak maar het schot raakte de buitenkant van de paal. Een paar minuten later tikte onze rots in de branding, Jan Evenboer, een kopbal net over de lat. Marken kwam onder druk door teveel onnodig balverlies en matig uitverdedigen. De eerste en enige mogelijkheid in de 1e helft voor Marken was in de 37ste min. toen Martin tol gevaarlijk kon doorbreken. Maar toch ging Marken met een achterstand aan de thee, balverlies in de opbouw van de thuisploeg leidde de goal in. Een schot vanaf ruim 20 meter kon vrij worden ingeschoten en ging net binnen de paal de goal in 0-1, en nog verdiend ook.
    Beide ploegen kwamen ongewijzigd uit de catacombe en Marken liet direct zien waar het voor ging. Binnen 4 minuten lag de gelijkmaker in het net, Matthijs Kaars ging goed door over links en zijn voorzet op maat werd uitstekend binnen getikt door Ronald van Altena 1-1. De thuisploeg nam het initiatief volledig over van DCG, er werd veel minder balverlies geleden en in de 16de min ging een schot van Evans Koomsom maar net naast. Marken zette de gasten vast op eigen helft en in de 22ste min kon een voorzet van Martin Tol maar ternauwernood worden onderschept. Na een klein halfuur spelen ging een schitterende omhaal van diezelfde Tol maar net naast. DCG bleef het antwoord schuldig op de dadendrang van onze ploeg. 7 minuten voor tijd schudde ons voormalige eiland weer eens op zijn grondvesten, de keeper van DCG kreeg een schot van de uitstekend spelende nieuweling Eric Tetteh niet onder controle en de rebound werd door de meegelopen Evans Koomsom genadeloos tegen de touwen gejaagd 2-1. Direct daarna sloeg even de schrik om het hart toen DCG op de binnenkant van de paal schoot. Alle mensen die op dat moment op het complex en in de kantine aanwezig waren verzamelden zich rond het veld en op het terras. De laatste tien minuten waren uiteraard uiterst spannend (er stonden 3 punten op het spel) en er heerste een heerlijke, saamhorige voetbalsfeer waarbij alle aanwezige Markers zich als één man achter het elftal schaarde, een heerlijke voetbalmiddag was weer een feit. Volgende week gaan we op bezoek bij de buren, met dezelfde instelling belooft het een spannende wedstrijd te worden.