• Marken lijdt historische nederlaag

De grootste thuisnederlaag van SV Marken, voor zover ik na heb kunnen gaan, was met vijf goals verschil. De laatste keer dat dit gebeurde was in 2001 toen Kozakken Boys met 1-6 won. Marc Santegoeds maakte er toen vijf! Zwaluwen '30 staat sinds zaterdag in de boeken als team dat SV Marken de grootste afstraffing in eigen huis gaf.
    Ondanks een tegenvaller kort voor de wedstrijd, Felix Amekudzi viel in de warming-up af, begon Marken goed aan de wedstrijd. Na amper twintig seconden spelen was het Evans Koomson die samen met debutant Benjamin Akrong de bal bijna achter Arjan Heerland werkte. Amper vijf minuten later was het vervolgens Akrong die de bal net over schoot. En nog voordat er een kwartier gespeeld was kregen we nog twee mooie mogelijkheden. Eerst pakte Heerland een vrijetrap van Bart Honingh en kort daarna verdween een lob van Koomson net over het doel. In de tegenaanval ging het echter mis. Een voorzet leek simpel gepakt te worden door Jan Evenboer, maar hij liet de bal los. Calvin Blankendal maakte dankbaar gebruik van deze persoonlijke fout en tikte simpel de 0-1 binnen. Na deze goal leek er iets bij SV Marken te knakken, want waar we in het eerste kwartier nog kansen zat kregen kwamen we na de achterstand niet meer bij de goal van Zwaluwen '30. Alleen een aanval via Tijs Klaver bracht Roy Springer een mogelijkheid, maar zijn schot werd geblokt. Tot overmaat van ramp verdubbelde Zwaluwen kort voor de rust de score via topscorer Sergio Parris.
    Na de rust leek Marken al snel de handdoek te gooien. Een enorme blunder van Erik Teerhuis leverde Sergio Parris een niet te missen kans op. En dat deed hij dan ook niet, 0-3. De mannen van scheidend coach Van de Poppe konden hier weinig tegenover zetten. De beste mogelijkheid was van Matthijs Kaars die zijn vrijetrap net over zag gaan. Kort daarna maakte Sergio Parris een einde aan het kleine beetje hoop dat er nog bij de toeschouwers was. Tijs Klaver maakte een overtreding in de zestien en Blankendal maakte vervolgens zijn tweede van de middag. Topscorer Parris kopte daarna nog zijn derde binnen en in de slotfase was het Ferdy Kaleveld die de bal van afstand schitterend achter de kansloze Evenboer schoot. De laatste kans van de wedstrijd was toch nog voor Marken. Terwijl de meeste toeschouwers al de warme kantine hadden opgezocht lobde Akrong de bal nog op de lat. Deze wedstrijd moeten we maar snel vergeten, volgende week gaan we op bezoek bij die andere vogels: Zuidvogels.
    Opstelling SV Marken: Jan Evenboer, Niels Rietvelt, Daniël Tetteh, Erik Teerhuis, Bart Honingh, Evans Koomson, Tijs Klaver, Matthijs Kaars, René Commandeur, Bejamin Akrong en Roy Springer
    Opstelling Zwaluwen '30: Arjan Heerland, Rick Fijma, John Paul van der Gracht, Rob Worrell, Marcelion Liberia (61. Jos Vlaar), Every Janzen, Berend van der Weijden (75. Ronan Wijngarte), Wasi Malik, Cavlin Blankendal (77. Ashwien Khandai), Ferdy Kaleveld en Sergio Parris
    Scheidsrechter: R.F. de Lima Schepens (Culemborg)
    Scoreverloop:
    18. Calvin Blankendal 0-1
    40. Sergio Parris 0-2
    53. Sergio Parris 0-3
    70. Calvin Blankendal 0-4 (strafschop)
    76. Sergio Parris 0-5
    83. Ferdy Kaleveld 0-6
    Gele kaarten: Tijs Klaver, Niels Rietvelt (beiden SV Marken) en John Paul van der Gracht