• Kunstgras was geen excuus

Weinig kunnen trainen door de vele regen en de "matige" gesteldheid van het kleine trainingsveld, het feit dat we op kunstgras moesten spelen. Allemaal mogelijke excuses om de nederlaag op af te schuiven, maar dat zou onterecht zijn. Er werd zonder bezieling gespeeld en DCG, zeker geen wereldploeg, had een makkelijk middagje.
    Nadat de paar supporters eindelijk de juiste opstelling door hadden was het al 1-0 voor de gastheren. Mike Zinhagel mocht een vrijetrap nemen en schoot deze op een fantastische wijze in de kruising achter de kansloze Jan Evenboer. Marken was op dat moment nog niet eens in de buurt van het DCG doel geweest. Amper tien minuten later ging Eric Tetteh in de fout en mocht blij zijn dat Rolf van Olffen de bal naast het doel lobte. Het bleek echter uitstel van executie want na 25 minuten schoot opnieuw Zinhagel de bal achter Evenboer. De verdedigers dachten dat iemand anders hem wel zou aanpakken, want ze stonden er bij en keken er naar. In Jan Evenboer werd in zijn zwakke korte hoek verschalkt. Eric Stoker was inmiddels tegen een gele kaart aangelopen en trainer Van de Poppe besloot hem in te ruilen voor Erik Teerhuis. Maar dit bleek niet echt veel effect te hebben op het spel. Felix Amekudzi liep nog tegen zijn tweede gele kaart op van dit seizoen en moet dus ook uit gaan kijken.
    Na de rust bleven de meeste supporters, waaronder ook uw verslaggever, achter in de kantine. Vanuit de heerlijk warme "skybox" was het een stuk prettiger vertoeven dan in de regen langs het veld. Het was waterkoud en van het spel werd je absoluut niet warm. De wedstrijd ging kort na de hervatting bijna op slot. Maar gelukkig voor SV Marken werd een 100% kans gemist. Doordat de rugnummers van DCG bijna niet te lezen waren moet ik helaas de naam van de speler schuldig blijven. Kort nadat Benjamin Akrong in de ploeg kwam voor Michiel Appel kreeg Marken hun eerst kans. Maar Evans Koomson kon van dichtbij de bal niet achter de keeper krijgen. Slechts één kans volgde er nog voor Marken. Een schot van Daniël Tetteh van zo'n meter of 35 kort voor tijd werd met moeite door de keeper tot corner verwerkt. Zijn neefje, Eric, scoorde nog wel, maar dat was een kaart. Eric is dus opnieuw voor één wedstrijd geschorst. Door deze nederlaag wordt de situatie van de eens zo trotse hoofdklasser wel heel neipend. Het ligt in de lijn der verwachting dat er deze week toch wel het één en ander zal gebeuren om het elftal weer op het juiste spoor te krijgen.
    Opstelling DCG: Boy de Vet, Glenn Soetesenojo, Robert van Opmeer (88. J. Obergh), Lofti Madmar, Jesse Lissaur, Mitchel Blankendaal, Patrick Pengel, Mike Zinhagel, Rolf van Olffen (79. S. Kraljevic), Dustin Hemminga en Ralf Tier
    Opstelling SV Marken: Jan Evenboer, Eric Tetteh, Daniël Tetteh, Bart Honingh, Evans Koomson, Tijs Klaver, Michiel Appel (55. Benjamin Akrong), Matthijs Kaars, Felix Amekudzi, Roy Springer en Eric Stoker (34. Erik Teerhuis)
    Scheidsrechter: E.M.L. Looije
    5. Mike Zinhagel 1-0