• Geen losse flodders voor WV-HEDW

SV Marken heeft zaterdag een lesje in effectiviteit gehad van het Amsterdamse WV-HEDW. Zij schoten twee strafschoppen binnen, waar SV Marken dat van elf meter verzuimde. Hierdoor staan de mannen van Van de Poppe weer met beide benen op de grond na de overwinning op Valleivogels.
    De wedstrijd was amper vijf minuten bezig toen scheidsrechter Köhler tot verbazing van iedereen naar de stip wees en Tijs Klaver bovendien tracteerde op een gele kaart. Hans Schakel van WV-HEDW had geen moeite om dit presentje binnen te schieten. En zo stond er een vroege nederlaag op "het bord". Maar nog geen twee minuten later kwam het besef blijkbaar bij de leidsman naar boven dat hij mis zat, want opnieuw om helemaal niets kreeg SV Marken toen een strafschop. En ook de vermeende overtreder kreeg hier een gele kaart voor. Als het zo door zou gaan dan kon het nog wel eens een leuke wedstrijd voor de toeschouwers worden.... Evans, normaal gesproken "mister cool" van elf meter, faalde echter hopeloos. Slecht ingeschoten en bovendien dwars door het midden. De keeper stopte de bal dan ook heel simpel. Ondanks dat het nog vroeg in de wedstrijd was, was dit een mentale dreun die de ploeg niet meer te boven zou komen. Hoe dichter we bij de rust kwamen des te meer "grip" kreeg Marken op de wedstrijd, maar zonder echt gevaarlijk te worden.
    Na de rust kwamen de spelers de kleedkamer uit met het idee om zo snel mogelijk de verdiende gelijkmaker te scoren. De druk op het doel van WV-HEDW werd flink verhoogd, maar het lukte maar niet om de keeper te passeren. WV-HEDW beperkte zich vooral tot het verdedigen van de eigen zestien. Aan aanvallen mochten ze denken, maar zo ver kwamen ze niet. In de 85e minuut kwamen ze dan toch een keer er uit. En na een glijpartij in de zestien kwam Eric Tetteh met de hand op de bal: strafschop nummer twee voor WV-HEDW. En deze was gewoon terecht. Hans Schakel schoot ook deze, al was het via de lat, binnen. Nu was de wedstrijd defeinitief beslist. Dat het in blessuretijd via de ingevallen Alaya van Empel nog 3-0 werd was alleen nog maar van belang voor de statistieken. Er is in ieder geval weer stof om over na te denken en te praten. Volgende week eerst maar weer eens oefenen en dan over twee weken thuis tegen Beursbengels.
    Opstelling WV-HEDW: Maarten Roomer, Mark Schol, Rutger Jochem Arendshorst, Sietze van Seijen, Carlos Giersthove (92. Alaya van Empel), Julius, Egan, Hans Schakel, Richard Assen, Arno Buys (17. Luc van de Leijgraaf) en Onno Hekman (96. Jente van der Heide)
    Opstelling SV Marken: Jan Evenboer, Eric Tetteh, Daniël Tetteh, Erik Teerhuis, Bart Honingh, Evans Koomson, Tijs Klaver, Matthijs Kaars (75. Niels Rietvelt) Felix Amekudzi, Martin Tol en Roy Springer (80. Michiel Appel)
    Scheidsrechter: J.N.J. Köhler (Maarssen)
    6. Hans Schakel (strafschop) 1-0