• De draad staat op knappen

Door een 3-0 nederlaag heeft SV Marken zich aardig in de nesten gewerkt. Omdat Barendrecht met de zelfde cijfers in Amsterdam van Ajax won heeft Marken het lot niet meer in eigen handen.
    Marken begon (opnieuw) gehandicapt aan de wedstrijd op sportpark Ter Specke. Michael Visser, Paul Michielsen en Patrick Zwartjes waren geschorst en Philip de Leeuw en Dick Zwarthoed dusdanig geblesseerd dat ze waarschijnlijk dit seizoen niet meer in actie komen. Het zou dus een lastige middag worden tegen het redelijk sterke Lisse.
    Toch was het in de eerste helft totaal niet te zien dat Marken zoveel basisspelers miste. De wedstrijd ging redelijk gelijk op en de beste kansen waren zelfs voor de gasten. Nadat Erik Homan halverwege het eerste bedrijf al een keer voorlangs had geschoten was het in de slotfase van de eerste helft Arnold Teerhuis die Marken op voorsprong had moeten zetten. Hij werd door Jaap Cornelis Teerhuis vrij voor keeper Heemskerk gezet, maar kreeg de bal niet langs hem. Hij schoot de bal tegen de keeper aan en zo bleef de brilstand op het bord staan. Kort voor de rust na een dubieuse beslissing van de arbitrage kwam Lisse op voorsprong. Na lang denken gaf grensrechter Doest een hoekschop aan Lisse terwijl de bal toch echt het laatst door een Lisse speler was aangeraakt. In eerste instantie werd de corner afgeslagen, maar de bal werd opnieuw "de pot ingepompt". Bij de eerste paal stonden twee Lisse spelers geheel vrij. Topscorer Kwong Wah Steinrath tikte simpel zijn 22ste van dit seizoen binnen. Met deze 1-0 stand gingen we ook aan de thee.
    Na de rust waren in eerste instantie opnieuw de beste mogelijkheden voor Marken. Arnold Teerhuis sneed prima door de Lisse defensie, maar speelde de bal net iets te ver voor zich uit om te kunnen schieten. Maar de mooiste kans was uit een vrijetrap. Tot grote telleurstelling van het Marken kamp verdween de inzet van Henk Abercrombie via een Lisse verdediger naast het doel. Uit de hier op volgende corner volleerde Tuan Truong Minh nog de bal op de lat. Inmiddels kwam er slecht nieuws uit Amsterdam omdat Barendrecht in korte tijd op 0-2 was gekomen. Met Marken ging het toen ook eens tuk minder. Kwong Wah Steinrath maakte een kwartier voor tijd een einde aan alle hoop van de SV Marken aanhang. En tien minuten later maakte Jeffrey Winter het nog even erger. In de slotfase werd het nog even hectisch toen Michel Karemaker zijn hoofd verloor en de maker van de 3-0 neersloeg. Het hoofdklasserschap van SV Marken hangt nu echt aan een zijdendraadje. Er zal volgende week absoluut gewonnen moeten worden en dan maar hopen dat FC Lisse (opnieuw) zijn sportieve plicht vervult.
    Opstelling FC Lisse: Kenny Heemskerk, Ervin Lee, Melvin Nijlhof (78. Marc Vermolen), Kee Hoei Tan, Jack Honsbeek, Rik Stals, Kevin Winter, Michael van der Laan, Kwong Wah Steinrath (88. Rob Opdam), Orson Naarendorp en Jeffrey Winter
    Opstelling SV Marken: Eelco Zeinstra, George Biswana, Tuan Truong Minh, Bart Honingh (75. Ronald van Altena), Michel Karemaker, Tijs Klaver, Sylvan Martha, Erik Homan, Jaap Cornelis Teerhuis (46. Erik Teerhuis), Henk Abercrombie en Arnold Teerhuis
    Scheidsrechter: C.J. van Ewijk
    43. 1-0 Kwong Wah Steinrath