• Genoeg kaarten voor jarig Marken

Zondag wordt de Sportvereniging Marken 69 jaar oud. Echter was er ondanks een regen aan kaarten weinig reden tot feestvieren. AMVJ ging er dankzij een 1-3 overwinning ook nog eens met de punten vandoor...

In de voorbereiding op de wedstrijd viel er helaas een speler af, want Stephan Plat bleek na een test niet fit genoeg om te spelen. De groep werd aangevuld met Robin Kaars die zojuist een volledige wedstrijd in het tweede had gespeeld.
    Op zondag wordt er zoals iedereen weet geen post bezorgd, net als tegenwoordig op maandag, dus de kaarten kwamen op zaterdag. Na nog geen vijf minuten spelen had onze aanvoerder de eer om de eerste te mogen ontvangen. Op zich was deze nog wel verdiend ook, maar wel erg vervelend zo vroeg in de wedstrijd. Niet lang hierna kreeg de thuisploeg twee corners vlak achter elkaar. De eerste werd net uitverdedigd en de volgende werd door Ramon Visser maar net overgeschoten. Na amper een kwartier een domper voor Marken. Erik Teerhuis en Tijs Klaver kwamen ongelukkig met elkaar in botsing en Teerhuis moest met een hoofdwond het veld verlaten. Robin Kaars nam de plek van Teerhuis over. AMVJ had eigenlijk de hele tijd al het betere van het spel, maar echt gevaarlijk werden de gasten uit Amstelveen nog niet. Af en toe kwam Marken er uit, maar Peter Bakker lijkt scherpte te missen en deed te weinig met de paar mogelijkheden die hem geboden werden. Aan de andere kant viel iets over de helft van het eerste bedrijf de verdiende 0-1, alleen wat ongelukkig. Yort Willems, terug van een schorsing, probeerde een corner weg te stompen maar liep tegen een verdediger op. De bal kwam uiteindelijk bij Jimmy Jansen die de bal in de lege hoek kon schuiven. In de slotfase ontsnapte Marken nadat Robin Meerhoff een opgelegde kans miste en een goal van AMVJ werd afgekeurd. Voordat de "warrig" fluitende scheidsrechter Van Waveren voor de rust floot had de thuisploeg vier gele kaarten op zak. Volgens het handboek tuchtzaken terecht, alleen dan had AMVJ er volgens dat zelfde handboek ook recht op zeker twee. Maar goed dat AMVJ op voorsprong stond was niet meer dan terecht.
    Na een extreem lange rust bleek Robin Kaars niet fit genoeg om aan de tweede helft te beginnen en werd de tweede wissel van de dag al vroeg ingezet: Thomas Kaars. Marken speelde met wat meer bezieling dan voor de thee, maar resultaat had dit (nog) niet. AMVJ was duidelijk op zoek naar de tweede bevrijdende goal en dat duurde helaas niet lang. Na dik tien minuten spelen kwam de 0-2 op het bord. Bij de thuisploeg leken de kopjes te gaan hangen. Na een aantal wissels bij AMVJ kwam er weer licht aan de horizon voor Marken. Uit een corner van Michiel Appel knikte Ramon Veerman de bal achter doelman Levien Rocha. AMVJ leek hierdoor even van slag. Langs de lijn was Guido Boes inmiddels aan het warmlopen en wachten was op het inbrengen van deze "oorlogmaker". Voordat hij in het veld kwam ging echter de wedstrijd op slot. Maar niet voordat er eerst een opstootje was waarbij de scheidsrechter even totaal het overzicht kwijt was geraakt. Nadat de stofwolken waren opgetrokken gaf hij AMVJ aanvoerder Mark Schol een gele kaart net als de onschuldige René Commandeur. Maar goed het werd even later dus helaas 1-3 via Imke van Moorselaar. Guido Boes kwam vervolgens nog binnen de lijnen en scoorde binnen tien seconden een gele kaart. Niemand weer overigens waarom, hij niet en ook zijn tegenstander niet. Marken eindigde tien minuten later de wedstrijd met nul punten en zes gele kaarten. De gasten uit Amstelveen hadden verdiend gewonnen, daar was geen speld tussen te krijgen. Maar de wrange nasmaak was vooral door de vele kaarten voor Marken.
    Met wedstrijden tegen directe concurrenten BOL, ZOB en AFC voor de boeg gaan het de weken van de waarheid worden voor de withemden. Eerst volgende week in Broek op Langedijk proberen uit de neergaande spiraal te komen!
    Opstelling SV Marken: Yort Willems, Sebastiaan Peereboom (84. Guido Boes), Dominic Zeeman, Ramon Visser, Erik Teerhuis (17. Robin Kaars (46. Thomas Kaars)), René Commandeur, Michiel Appel, Tijs Klaver, Peter Bakker, Ramon Veerman en Kevin Giele
    Opstelling AMVJ: Levien Rocha, Jeroen Halsema, Bart Zoet, Imke van Moorselaar, Robin Meerhoff (80. Jonne Seriese), Jimmy Jansen, René Boer (63. Bram Owusu), Devery Boldewijn (67. Robin Telkamp), Chris Boer, Mark Schol en Joop Canes
    Scheidsrechter: T. (Tony) van Waveren (Bussum)
    26. Jimmy Jansen 0-1