• Marken 3 – AFC 34 2 1-6

03-10-2015 Aanvang 14:30
    Spelers: G van Altena, M van Altena (aanvoerder), R van Altena, D Boes (speler-coach), M Boes, Della Guardia, Groot, Roos, Stoker, Uithuisje, Visser, Zwiers, R Boes (gast-speler).
    Soms heb je van die dagen dat alles lukt. Je zet het perfecte bakje koffie; de USB-stick schuift in 1 keer de computer in, zonder dat je hem eerst acht keer om hoeft te draaien; de nietmachine op kantoor is niet leeg. Een dag dat alles lukt. Je kent het wel. Dit was niet zo’n dag.
    Bij aanvang leek er geen wolkje aan de lucht. Marken 3 moest aantreden tegen AFC; een jonge ploeg uit het verre Alkmaar. Onze scouts hebben buiten de statistieken van twee eerdere wedstrijden om weinig kunnen achterhalen over deze formatie, dus we wisten niet goed wat we konden verwachten van de voetbalkwaliteiten van de tegenstander. Al snel na het eerste fluitsignaal bleek echter dat de grootste vijand van Marken 3 ditmaal niet de tegenstander was, maar het eigen gestuntel. Futloos, slordig en ongeïnspireerd. Dit zijn de alomvattende woorden die het spel van Marken vandaag karakteriseerden. De massaal toegestroomde supporters zagen met afschuw hoe Marken aanval na aanval om zeep hielp en in geen van de linies duels wist te winnen. Het resultaat van dit al was dat Marken met een 0-2 achterstand de rust in ging.
    Na rust werd het zo mogelijk nog slechter. Fouten in de verdediging werden genadeloos afgestraft. Het was niet dat de tegenstander zo goed was. Nee, Marken was gewoon zo slecht. De 0-5 was tekenend voor de rest van de middag. Met een lob werd doelman G van Altena gepasseerd, waarop Groot met een omhaal de bal nog uit het doel trachtte te houden. Normaal al niet de meest technisch begaafde speler, raakte Groot op deze baaldag de bal volledig verkeerd waardoor deze via zijn knie tergend langzaam de linker hoek in stuiterde. Dit incident was exemplarisch voor de hele wedstrijd. Enig lichtpuntje was de tegengoal van R Boes die met een vernietigend schot in de linkerbovenhoek van ver buiten de 16 voor eens en voor altijd bewezen heeft dat hij net zo hard, en een stuk zuiverder kan schieten dan zijn oudere neef, die andere R Boes.
    Verder wil uw reporter geen woorden vuil maken aan de wedstrijd. Het verlies van het derde had het ditmaal geheel aan de eigen wanprestatie te wijten. Jammer, want een prachtige zonnige zaterdag was de perfecte setting geweest om weer een mooie overwinning te vieren. Volgende week staat de zware uitwedstrijd tegen Volendam 6 op het programma. Het sterrenensemble van coach D. Boes heeft een week de tijd om zich op de nederlaag van vandaag te bezinnen en met hernieuwde strijdlust volgende week in de auto op weg naar onze overburen te stappen.
    Uw Reporter

10-10-2015