• Oefenperiode geslaagd, nu het echte werk!

Dinsdag avond heeft het eerste elftal de laatste oefenwedstrijd van de voorbereiding op het nieuwe seizoen gespeeld. Het werd weliswaar de eerste nederlaag, maar er kan met vertrouwen aan de eerste bekerwedstrijd worden begonnen.

Zaterdag 8 augustus kwamen in onze derde oefenwedstrijd onze vrienden uit Londen op bezoek. Helaas bleek het onder 21 team van Westhamians FC geen gelijkwaardige partij voor SV Marken. Er werd met 7-1 gewonnen en dat had nog wel meer kunnen zijn ook.
    Afgelopen zaterdag was een tegenstander van ander niveau: eersteklasser Voorschoten '97. Na een lastige wedstrijd won Marken met 1-0. En dat was een uitstekend resultaat tegen een toch best sterke tegenstander.
    Dinsdag was een andere eersteklasser, rkav Volendam, de laatste oefenpartner. Voor het eerst in de voorbereiding kregen we met een achterstand te maken. Na 90 minuten ook de eerste nederlaag: 2-1. Maar zeker gezien de mogelijkheden in de laatste fase was dit niet nodig geweest.
    En zo gaan we toch met een best goed gevoel richting de wedstrijd van zaterdag tegen Kolping Boys. Het gaat uiteraard niet elke wedstrijd als een swingend samba team, maar daarvoor zitten we ook in de voorbereiding. De resultaten mogen er zijn, nu het echte werk!