• Zeer gehavend Marken onderuit in Alkmaar

SV Marken begon zeer gehavend aan deze behoorlijke zware klus, uit tegen Jong Holland, door de vele afwezigen vanwege blessures en andere oorzaken. In het eerste bedrijf had SV Marken de sterke wind langs over het veld in de rug. De begin fase kwam SV Marken goed door zonder dreiging voor de goal van de thuisploeg. Rond het kwartier spelen was de eerste dreiging van Jong Holland te noteren met een diagonaal afstandsschot die maar net over de goal ging. Een paar minuten later was het de beurt aan SV Marken toen uit een corner Ricardo Zeeman maar net naast kopte. Direct hierna was de thuisploeg weer dreigend met afstandsschot ver over de goal. Ook SV Marken was hierna weer kansrijk met weer een kopbal van Ricardo Zeeman uit de tweede corner op de lat. De wedstrijd bleef over en weer gaan maar in de 27ste minuut kwam Jong Holland toch onverwachts op voorsprong. Uit hun derde corner ging via via de bal in het net 1-0 en een minuut later lag ook de 2-0 in het doel. Een aanval over de rechterkant kon te simpel worden afgerond. Een onnodige tegenvaller natuurlijk al was SV Marken niet van slag. In het laatste kwartier, met de wind in de rug, kreeg SV Marken nog een aantal mogelijkheden iets aan de stand te doen. Eerst een afstandsschot van aanvoerder Dominic Zeeman gevolgd door een vrije trap vanaf  30 meter en tot slot schoot Maurice Gerritsen uit de vierde corner maar net naast. De thuisploeg kon er in deze fase niets tegen over zetten. In de slotminuten een prima aanval over de rechterkant waaruit Bart Schipper die maar net voor langs schoot. Zonder minuten bij te tellen floot scheidsrechter van den Boogaart voor de thee en gingen beide ploegen na deze sportieve wedstrijd naar de kleedkamers.

Na de pauze kwam Mick Roos binnen de lijnen voor Niels van Veen en ging Dominic Zeeman naar voren. Binnen tien minuten spelen kwam de thuisploeg op een 3-0 voorsprong en was de wedstrijd gespeeld. Een onnodig bal achteruit waarbij balverlies werd geleden door de laatste man en daardoor simpel kon worden afgestraft. SV Marken werd vanaf dat moment vastgezet op eigen helft, mede door de tegen wind, en kwam niet meer aan het voet ballen toe. In de 65ste minuut kwam David Springer binnen de lijnen voor Daniel Schipper. Halverwege het tweede bedrijf een scrimmage voor het Marker doel maar keeper Lloyd Dielingen liet zich niet verrassen. Overigens in de gehele tweede helft niet, Dielingen speelde een prima wedstrijd. SV Marken zette nog wel een spaarzame aanval op maar zonder succes. Een kwartier voor tijd mocht Steven Giele nog invallen voor Mitchel Springer. In de slotfase kwam SV Marken helemaal niet meer onder druk uit en kreeg de nodige corners te verwerken. Vijf minuten voor het einde van de officiële speeltijd redde keeper Dielingen uitstekend op een afstandsschot en voorkwam zo een geflatteerde nederlaag. Zonder het trekken van kaarten, daar was het de wedstrijd ook niet na, werden er in de tweede helft twee minuten extra gespeeld. Al met al toch geen onaardige wedstrijd met zoveel invallers en waarin hard en naar vermogen is gewerkt.

Volgende wedstrijd is zaterdag 4 Maart 2023 uit tegen AFC aanvang 12.00 uur.

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.