• SV Marken speelt SC Buitenveldert 'nat'

Omdat de Dames 1 van Buitenveldert, spelen Topklasse dat wel natuurlijk, om 14.30 uur een thuiswedstrijd op het programma hadden staan was de wedstrijd van de Heren 1 “verplaatst” naar 17.00 uur. Een “semi” avond wedstrijd dus, maar hierdoor kon jullie vaste reporter niet zelf aanwezig zijn.  Maar met dank aan twitter en een aantal ondersteunende supporters ter plaatse hierbij toch de karakteristieke en informatie over het verloop van de wedstrijd. Iedereen hartelijk dank voor de informatie, het is of ik erbij ben geweest!
    Op het ongebruikelijke tijdstip van 17:00 uur trapte SV Marken af bij SC Buitenveldert. Dezelfde elf die vorige week startten mochten het aan de Zuidas opnieuw laten zien. Binnen de minuut had SV Marken al op voorsprong kunnen staan. Echter Arno Boes kwam oog in oog met Buitenveldert doelman Jules Oomen te staan, die de bal van zijn voet plukte. Een minuut nadat Leon Schipper zijn schot gered zag worden door de keeper, trof hij wel doel. Vanaf rechts zette Jeffrey Schilder voor en Schipper schoot beheerst in de 19de  minuut de 0-1 binnen. In het restant van de eerste helft kwam SC Buitenveldert beter in de wedstrijd zonder tot echte kansen te komen. Tot de blessuretijd aanbrak. René Commandeur liep zijn tegenstander in de rug. Scheidsrechter Jean Paul  Jager kende een penalty toe. Echter Jeffrey Koreman redde de inzet van Great Nyarko knap en de rebound werd door de attente Cornelis Vlasbloem tot corner verwerkt. Direct hierna was het rust.
    In de tweede helft stopte het met zachtjes regenen. Het kwam met bakken uit de hemel. Dat deed het voetbal geen goed. Marken creëerde weinig meer. Goalie Jeffrey Koreman behoedde zijn team met een knappe redding met de benen. Een kwartier voor tijd bracht trainer Dooijeweerd eerste Stephan Plat (voor René Commandeur) en Rick Boes (voor Ramon Veerman) in het veld. Voor de laatste was zijn eerste echte mogelijkheid in de 83
    e minuut direct raak: Arno Boes legde af en Rick knalde fraai binnen: 0-2. Drie minuten later gooide Rick Boes het duel volledig in het slot. Hij strafte balverlies van de Buitenvelder keeper genadeloos af: 0-3.
    Scheidsrechter Jager, die uitstekend leidde, floot iets na de negentig minuten af. Drie goede punten voor Marken en weer ‘de nul’.

Volgende week zaterdag 15 december begint de laatste wedstrijd van 2018 thuis tegen Zandvoort om 14.00 uur. Dit is i.v.m. de jaarlijkse penalty bokaal voor de jongste jeugd en de kerstverloting voor het gehele dorp.

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr