• SV Marken is genadig voor FC Zaandam

Om de aansluiting met de top 5 te behouden zou er vandaag minimaal gewonnen moeten worden van de nieuwe vereniging FC Zaandam die het overigens uitstekend doet in de competitie. De trainer van Marken Ronald Dooijeweerd had voor dit toch wel cruciale duel twee mutaties t.o.v. de vorige week in zijn selectie aangebracht. Dominic Zeeman, de latere matchwinnaar, startte i.p.v. Sebastiaan Peereboom en Ramon Veerman als linker aanvaller in de plaats van Rick Boes. Beide ploegen begonnen zeer gedreven aan deze partij in een redelijk tempo met mogelijkheden over en weer in de begin fase. Rond de 20ste minuut kwam eerst René Commandeur net iets tekort voor de openingstreffer en kon Ramon Veerman uit een voorzet van Roy Honingh de bal niet tegen de touwen krijgen. Nadat er nogmaals twee mogelijkheden onbenut waren gelaten waren de gasten uit Zaandam rond de 25ste minuut voor het eerst dreigend met een vrije trap vanaf zo’n 25 meter. Vanaf de 35ste minuut werden diverse goede aanvallen, die vaak vanaf het middenveld bij de zeer ijverige Leon Schipper begonnen, door de thuisploeg opzet. Wat ontbrak was de bevrijdende goal om de wedstrijd naar zich toe te trekken en zo mogelijk de overwinning. Uit de enige en eerste corner in het eerste bedrijf viel de goal dan toch in de 42ste minuut, een lage corner werd door Dominic Zeeman bij de eerste paal binnen getikt 1-0. In de slotfase waren de gasten nog dreigend maar in de stand kwam geen verandering meer. Exact na 45 minuten floot scheidsrechter A. Pijlman voor de rust en konden we nagenieten van een prima eerste helft met als enige minpuntje dat er te weinig was gescoord.
    Beide ploegen begonnen ongewijzigd aan het tweede bedrijf maar FC Zaandam had duidelijk de intentie om de achterstand ongedaan te maken. Maar het was de thuisploeg die in de beginfase de beste mogelijkheden kreeg om de stand te verdubbelen. Marken leek in de volgende fase de iets mindere ploeg mede omdat FC Zaandam druk naar voren probeerde te zetten, zonder trouwens uitgespeelde kansen te creëren. Vanaf het uur spelen was Marken de bovenliggende partij met diverse zeer goede mogelijkheden de score op te voeren en de winst veilig te stellen.  Eerste een prima voorzet van Jeffrey Schilder die door Ramon Veerman ver over een leeg doel werd geschoten. Een minuut of vijf later werd Ramon Veerman weer vrij voor het doel gezet maar nu schoot hij op de paal. Leon Schipper deed ook nog een duit in het zakje met een diagonaal schot net voorlangs. Een kwartier voor tijd weer een uitbraak van Marken maar nu kon Arno Boes het net niet vinden. FC Zaandam was in deze fase van de wedstrijd ook nog tot twee toe dreigend maar zonder echt gevaarlijk te worden. Leon Schipper was in de 84ste minuut met een afstandsschot dicht bij een goal maar de bal werd geblokt. In de 3de minuut van de blessuretijd werd Rick Boes nog in het veld gebracht voor Arno Boes en koud in het veld werd hij vrij voor de keeper gezet maar ook deze mogelijkheid werd helaas niet benut. Na vijf minuten blessuretijd floot de uitstekend leidende scheidsrechter A. Pijlman, geen kaarten, voor het einde van deze zeer enerverende en onnodig spannende, wegens de maar 1-0 stand, wedstrijd.
    Maar de dik verdiende 3 punten konden worden bijgeschreven aan het totaal en hiermee gaan we over FC Zaandam heen.
    Volgende week zaterdag 8 december begint de uitwedstrijd tegen Buitenveldert pas om 17.00 uur !!

met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr