• Punten vliegen naar Hoorn

Op een zonovergoten sportcomplex werd er om even over half drie afgetrapt tegen Zwaluwen’30. Vorige week had Zwaluwen’30 met 8-0 gewonnen van Zandvoort. SV Marken was vandaag redelijk compleet en uit de eerste corner in de vijfde minuut werd de bal met moeite door een veldspeler net voor de lijn gestopt. Direct hierna een vrije trap vanaf zestienmeter die te makkelijk werd genomen. Ook de gasten waren even later dreigend met een schot vanaf net buiten de zestienmeter. Uit een uitstekende aanval kwam SV Marken in de achtste minuut op voorsprong maar ging vanwege een buitenspel (?) positie niet door. Maar in de twaalfde minuut was het wel raak, een prima voorzet vanaf links door Bart Schipper werd door Arno Boes in het lege doel geschoten 1-0. De vreugde was maar zeer kort want vier minuten later lag de gelijkmaker alweer in het net, een afgeslagen bal werd door Samet Cetin snoeihard in de kruising geschoten 1-1. De fase daarna van zeker een kwartier waren de gasten uit Hoorn de boven liggende partij waarin zij een aantal keren zeer dreigend waren om de wedstrijd naar zich toe te trekken. Pas in de slotfase, er gebeurde een hele poos niets, was het weer even de beurt aan SV Marken. Eerst probeerde Arno Boes het met een lob en in de blessuretijd een uitbraak met Bart Schipper die vrij voor de goal niet schoot maar de bal breed speelde op Arno Boes. Helaas niet zuiver genoeg om te kunnen scoren. Na vijf minuten extra tijd floot scheidsrechter Jans voor de thee.

Beide ploegen kwamen ongewijzigd uit de kleedkamers voor een ongewis tweede bedrijf van wie aan het langste eind zou kunnen trekken. Ook nu was de eerste dreiging van SV Marken met een schot van Luke de Waart die tot corner werd getikt. Twee minuten later een vrije trap net buiten de zestien van de gasten in de muur. Nog ruim binnen de tien minuten spelen weer een prima aanval van SV Marken waarbij Luke de Waart de diepte werd ingestuurd en met de grootst mogelijke moeite kon worden afgestopt in het zestienmeter gebied. Vanaf de vijfenvijftigste minuut was het weer even Zwaluwen’30 wat de klok sloeg. Eerst een voorzet voor het doel langs, een schot vanaf de zijkant die tot corner werd getikt, een schot van dichtbij die uitstekend werd gestopt door Lloyd Dielingen en in de zevenenzestigste minuut een identieke situatie. Een minuut later werd een schot van Luke de Waart prima gestopt. Vervolgens gebeurde er een kwartier lang vrijwel niets voor de beide doelen. In de tweeëntachtigste minuut kwam Zwaluwen’30 op voorsprong. Balverlies bij een aanval werd met een afstandsschot in de uiterste hoek, waarbij de keeper (te) ver uit zijn goal was gekomen, afgestraft 1-2. Direct hierna verliet Arno Boes geblesseerd het veld en werd vervangen door Timo Zondervan. In de achtentachtigste minuut werd ook Danny Zondervan vervangen door Sebastiaan Peereboom. Op het einde van de officiële speeltijd kwam Niels van Veen nog binnen de lijnen voor Kevin Giele. In de vijfde minuut van de blessuretijd maakte Leon Schipper met een schot vanaf de zijkant de 1-3 en daarmee tevens de eindstand. Direct daarna floot de scheidsrechter voor het einde van de wedstrijd waarin wederom hard is gewerkt maar toch weer net niet het einde kon halen met een redelijk resultaat.

Volgende wedstrijd is zaterdag 20 Mei 2023, uitwedstrijd tegen AMVJ aanvang 14.30 uur.

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.