• Nederlaag met gevolgen

Na het spektakelstuk, met name de extra veertien minuten, van de vorige week reisden we vandaag af naar OSV met verwachtingen en een goed gevoel.
    De eerste dreiging was van Marken in de zevende minuut al snel gevolgd door een afstandsschot van OSV dat ver over ging. Verder gebeurde er tot een half uur spelen vrijwel niets meer voor de beide doelen. Pas rond het half uur spelen was de thuis ploeg tot twee keer toe zeer dreigend voor de goal van Lloyd Dielingen die deze middag een uitstekende partij op de mat zou leggen. De thuisploeg was verder de bovenliggende partij qua doelpogingen maar voor wat het veldspel niet. Eerst was er de 35ste minuut een scrimmage voor het doel van Marken, een paar minuten later werd uit de zesde corner van OSV maar net over de kruising gekopt. In de slotfase kreeg OSV een vrije schietkans vanaf de zijkant om de score te openen en schoot Kevin Giele vanaf dertig meter een vrije trap net naast. Na twee minuten extra tijd floot de scheidsrechter Koning voor de rust na een zeer matig eerste bedrijf met veel teveel overtredingen maar met 0-0 als ruststand.
    Marken begon ongewijzigd aan het tweede bedrijf. Binnen drie minuten spelen kreeg OSV een vrije schietkans die uitstekend werd gestopt door Dielingen. Uit de tegenaanval zette Marken een uitstekende aanval op via Arno Boes en Kevin Giele die Bart Schipper bijna vrij voor het doel zette maar helaas niet tot scoren kwam. De fase daarna waren er mogelijkheden over en weer waarbij OSV dreigender was en Timo Zondervan uit de enige corner net naast kopte. Net binnen het halfuur spelen hield Lloyd Dielingen Marken in de wedstrijd met een uitstekende redding toen een speler alleen op hem af stormde. In de 78ste minuut kwam de thuisploeg toch met een schot van dichtbij door Raphael Fraser op een 1-0 voorsprong. Nadat eerst Job Pereboom in de 80ste minuut de moegestreden Bart Schipper had vervangen kwam Marken een paar minuten later op gelijke hoogte. Uit een voorzet van Timo Zondervan werkte Dominic Zeeman de 1-1 tegen de touwen. In de slotminuten  ging Guido Boes naar de kant en werd vervangen door Steven Giele. De wedstrijd leek met een gelijke stand te eindigen, de thuisploeg verdiende ook zeker niet meer, maar Marken kon het niet volhouden wegens de vele energie die in de wedstrijd was gestoken, maar ook zeker niet goed gevoetbald, veel onnodig balverlies en slechte passes. In de eerste minuut van de extra tijd scoorde de thuisploeg uit een diepe bal met een lob over de keeper heen de 2-1. Weer verloren in blessuretijd tegen OSV dit seizoen, al had een puntje verdiend geweest al was het alleen maar voor de tomeloze inzet.
    Door dit verlies is Marken officieel gedegradeerd want met nog drie wedstrijden voor de boeg kunnen we het gat van dertien punten naar een nacompetitieplaats niet meer overbruggen om rechtstreekse degradatie te voorkomen. Helaas het is niet anders, het is wat het is.

Volgende wedstrijd is zaterdag 13 Mei 2023, thuiswedstrijd tegen Zwaluwen‘30 aanvang 14.30 uur.

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.