• Marken verstapt zich op Zandvoort

De wedstrijd begon van beide kanten behoudend en onzorgvuldig. In de 11e minuut kwam Marken alweer snel op een 1-0 achterstand. Matig ingrijpen door Timo Zondervan werd direct in een onoverzichtelijke situatie afgestraft door een speler van Zandvoort. Kort daarna weer dreiging van de thuisploeg op het doel van Marken. In de 20ste minuut greep de trainer van Marken in en werd Timo Zondervan naar de kant gehaald voor Maurice Gerritsen en ging Melvin Uithuisje op de back positie spelen. Verder gebeurde er weinig voor de beide doelen. Rond het half uur spelen kwam de thuisploeg op 2-0, een te korte terug speelbal van Danny Zondervan werd door Kas de Vries op gepikt en in het doel geschoten. Direct hierna ging een schot van Maurice Gerritsen vanaf de zijkant in het zijnet. In de slotfase was Zandvoort nog twee keer dreigend en probeerde Marken een goede aanval op te zetten.
    Na de pauze bleven Danny Zondervan en Bart Schipper, geblesseerd, achter in de kleedkamer en werden vervangen door Steven Giele en Niels van Veen. Binnen vijf minuten lag de 3-0 in het net. Een diepe bal kon simpel door Kas de Vries worden binnen geschoten. In het vervolg van de wedstrijd was het Zandvoort dat een aantal keer dreigend was en waarin Marken er vrijwel niets tegenover kon stellen. In de 71ste minuut kwam Job Pereboom binnen de lijnen voor Luke de Waart. Zandvoort schoot even later in het zijnet en in een van de weinige aanvallen van Marken werd Niels van Veen vrij voor de goal gezet door Dominic Zeeman. In de 82ste minuut zette Nigel Berg volledig vrijstaand vanaf de zijkant de 4-0 op het scorebord. Twee minuten later werd een vrijetrap van Marken vanaf 18 meter met moeite uit het doel getikt. Uit een scrimmage voor de het doel van Marken werkte Steven Giele de eindstand op het scorebord 5-0.
    Volgende wedstrijd is zaterdag 1 April 2023, uitwedstrijd tegen FC Weesp aanvang 14.30 uur.

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.