• Marken verliest openingsduel seizoen 2019-2020

Op deze bijna zomerse dag, 23 graden, werd er om half drie afgetrapt voor de eerste competitiewedstrijd van het seizoen 2019-2020 tegen het (zeer) sterk geachte ASV Arsenal uit Amsterdam. In de voorbereiding werden er twee van de drie oefenwedstrijden gewonnen maar de drie bekerwedstrijden werden helaas verloren met (te) veel tegen doelpunten. In deze wedstrijden werd (kon) er vrijwel geen enkele keer met dezelfde basis elf worden gestart dus was het even afwachten hoe deze er vandaag uit zou zien.
    De wedstrijd begon van beide kanten aftastend zonder dat er mogelijkheden werden gecreĆ«erd en ook geen corners.  Al was er na ruim een kwartier spelen wel een uitbraak van Marken te noteren die wel of niet terecht wegens buitenspel werd afgefloten. In de 21ste minuut kwam Marken toch een tikkeltje onverwacht op een 0-1 voorsprong, uit een voorzet van Arno Boes vanaf de linkerkant kwam de bal uiteindelijk bij Patrick Bond terecht die beheerst binnen schoot. In de 10 minuten hierna kreeg Marken een aantal (zeer) goede mogelijkheden om de score verder op te voeren maar lukte helaas niet. Ook de thuisploeg was dichtbij een goal maar het schot van dichtbij werd uitstekend gestopt door Jeffrey Koreman. De beste mogelijkheid voor Marken was 10 minuten voor de thee toen Ramon Veerman uit een vrije schietkans voorlangs schoot.  Maar ook Arsenal was hierna wederom dichtbij de gelijkmaker maar de diepe bal vrij voor de keeper werd tot corner verwerkt. In de slotfase schoot eerst Arno Boes in het zijnet en kwam Jeffrey Schilder net iets tekort op een diepe bal van Roy Honingh. Al met al een prima eerste bedrijf met redelijk goed voetbal, voldoende mogelijkheden om te scoren, weinig weggeven maar vooral te weinig gescoord.
    Marken kwam ongewijzigd uit de kleedkamer maar was de eerste tien minuten spelen niet bij de les. Binnen drie minuten lag de gelijkmaker, 1-1, al in het net uit een schot vanaf de zijkant. Vijf minuten later stond de 2-1 op het scorebord, uit een corner kreeg keeper Jeffrey Koreman de bal niet onder controle en werd simpel binnen gekopt. Snel hierna was Marken tot twee keer toe dichtbij de gelijkmaker met prima aanvallen en mogelijkheden. In de 69ste minuut werd de wedstrijd al bijna beslist maar volledig vrijstaand bij de tweede paal schoot Arsenal de bal ver over. Marken kreeg geen grip meer op de wedstrijd en om nog iets aan de score proberen te doen werd een kwartier voor tijd Luke de Waart ingebracht voor Dominic Zeeman. Tien minuten voor het officiƫle einde van de wedstrijd kwam Arsenal op 3-1, de verdediging van Marken werd uit elkaar gespeeld en met een afstandsschot de wedstrijd beslist. Marken perste er nog een slotoffensief uit met een kopkans voor Ramon Veerman uit een voorzet van Arno Boes. In de 90ste scoorde Jeffrey Schilder de aansluitingsgoal, 3-2, uit een prima aanval over de rechterkant met Arno Boes en Rene Commandeur. Scheidsrechter Remco Appel liet 7 minuten extra spelen maar gescoord werd er niet meer. Door een slechte start in het tweede bedrijf en teveel onbenutte mogelijkheden, ook in de eerste helft, stond Marken uiteindelijk onnodig met lege handen.
    Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr