• Marken lijkt spoor bijster

Bij  Marken ontbrak Stephan Plat wegens een schorsing en hadden alle beschikbare selectiespelers die geen basisplaats hadden plaatsgenomen op de bank. Na het debacle van vorige week, 1-3 verlies tegen Buitenveldert, had de ploeg vandaag wel wat goed te maken. Om de aansluiting te behouden voor de derde plaats, nacompetitie, zou er vandaag minimaal gewonnen moeten worden.  Ondanks de doelpoging van Arno Boes in de 8ste minuut, diagonaal schot werd van de lijn gehaald, speelde Marken in de begin fase zeer matig, ongecontroleerd, veel balverlies en slechte passes en kwam daardoor zeker niet in de wedstrijd. Ook de thuisploeg speelde niet al te best maar hield Marken wel veel op de eigen helft. Rond de 20ste minuut leek Marken iets beter in de wedstrijd te komen en kwam Ramon Veerman bijna tot scoren uit een voorzet van Roy Honingh. Deze opleving was maar van korte duur en viel met name Marken weer terug in het oude patroon. In deze fase werd er van beide kanten vrijwel niets gecreëerd voor de beide doelen. Net na het half uur spelen kon Erik Teerhuis met moeite een corner wegwerken om erger te voorkomen. In de 32ste minuut kwam FC Zaandam toch onverwacht op voorsprong, bal verlies van Sebastiaan Peereboom werd genadeloos afgestraft door Jesse Kramer en de 1-0 was een feit. Twee minuten later tekende diezelfde Jesse Kramer voor de 2-0, een vrije voorzet vanaf de linkerkant tikte hij volledig vrijstaand bij de tweede paal tegen de touwen. In de slotfase van het eerste bedrijf kwam eerst Arno Boes net iets te kort bij een voorzet van René Commandeur en een dreigende aanval van Marken eindigde in de tweede corner. Ook de thuisploeg was met een afstandsschot gevaarlijk maar die kon met moeite tot de vierde corner worden getikt. Al met al een zeer matige eerste helft waarin Marken zich zeker niet van zijn beste kant had laten zien en al tegen een bijna onoverbrugbare achterstand aan keek.
    Om het tij zo mogelijk nog te keren werd Jeffrey Schilder in het veld gebracht ten faveure van René Commandeur, had ook een andere speler kunnen zijn. Nadat eerst nog een schot net voorlangs ging, Roy Honingh ging onderuit, was het in de 6de minuut na de thee wel weer raak. Bij een diepe bal werd Jan Pieter van der Vis net buiten de zestien uitgespeeld en schoot Lucas Wijkstra de bal onhoudbaar in de uiterste hoek en de 3-0 een feit en was de wedstrijd beslist. Marken probeerde het met een kopbal uit een corner maar beter als voor de thee was het vertoonde spel zeker niet. In de 61ste werd aanvaller Ramon Veerman naar de kant gehaald en aanvaller Rick Boes ingebracht maar aan het spel veranderde niets. Het laatste halfuur was de thuisploeg nog wel een paar keer dreigend maar het kijkspel was ver beneden peil mede door een wel zeer matig spelend Marken. In de blessuretijd werd het zelfs nog 4-0 door een penalty, ongelukkige handsbal van Dominic Zeeman, die uitstekend werd ingeschoten door Serdar Ozturk. Vrijwel direct hierna floot de zeer jonge ietwat pietluttige fluitende scheidsrechter Stuurman voor het einde van deze bedroevend slechte voetbalwedstrijd die het uitzitten zeker niet de moeite waard was. Met een 4-0 verlies droop de ploeg af naar de kleedkamer.
    De komende twee weken geen competitie verplichtingen. De eerst volgende wedstrijd is op 11 mei thuis tegen OSV en de aftrap is om 14.30 uur.
    Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr