• Marken hard onderuit bij DVVA

Onder moeilijke omstandigheden, harde wind dwars over het veld en op een “gewoon” zwaar natuurgrasveld, werd er iets voor half drie afgetrapt tegen het voor Marken altijd lastige DVVA.

De thuisploeg begon furieus aan deze partij en binnen tien minuten spelen kwamen ze al dreigend over de rechterkant dichtbij twee prima doelpogingen. Rond het kwartier was Marken dichtbij de openingsgoal toen de vrije trap van Leon Schipper maar net naast het vijandelijke doel ging. Marken had meer moeite met de omstandigheden dan de thuisploeg, ook niet (meer) gewend aan een natuurgrasveld, en mede daardoor kwam er van goed opgezette aanvallen of voetbal weinig terecht. Nadat Rene Commandeur uit een assist van Leon Schipper in de 17de minuut maar net voorlangs schoot was het de beurt aan de thuisploeg. Een uitbraak over de rechterkant ging maar net voorlangs en Roy Honingh blokte een schot maar in de 25ste minuut had DVVA wel succes. Max Hazewinkel slalomde door de verdediging van Marken en schoot de bal in de verre hoek 1-0. In de fase hierna worstelden beide ploegen met de omstandigheden en gebeurde er weinig voor beide doelen. Pas tien minuten voor de thee probeerde Arno Boes het met een vrije trap die ruim naast ging. Toch werd er voor de rust nog een keer gescoord door de thuisploeg. In de 40ste minuut schoot de volledig vrijstaande Daan Bijlaard rond de 16 meterlijn de bal in de kruising en de 2-0 was een feit en de wedstrijd leek gezien het vertoonde spel van Marken beslist. Direct na deze goal werd Arno Boes disciplinair, negatieve reactie op het doelpunt, naar de kant gehaald en vervangen door Sebastiaan Peereboom die al een hele poos aan het warmlopen was. In de slotfase gebeurde er niets meer en kon met name Marken terugblikken op een zeer matig eerste bedrijf en een strategie bedenken tijdens de thee hoe dit anders zou moeten.

Marken begon het tweede bedrijf zoals de eerste helft was geëindigd maar nu met Leon Schipper in de voorste linie en Sebastiaan Peereboom op het middenveld. De eerste dreiging was wederom van de thuisploeg maar ook Marken was dichtbij een treffer toen de bal net voor de lijn werd gestopt. Rond de tiende minuut was DVVA tot twee keer toe zeer dreigend maar zonder succes. Hierna leek Marken korte tijd iets meer druk naar voren te zetten maar tot mogelijkheden creëren kwam het niet. Al snel nam de thuisploeg het heft weer in handen en na iets meer dan driekwart van de wedstrijd werd deze definitief beslist. Een aanval van DVVA werd vanaf de achterlijn terug gelegd op Kevin Scholten die de 3-0 binnen schoot. Behoudens een schot van Rene Commandeur kreeg Marken geen mogelijkheden meer en dus ook geen enkel grip op de wedstrijd. Tien minuten voor het einde van de wedstrijd werd het zelfs nog 4-0 toen Koen van Haaren uit de draai vanaf zestien meter de bal tegen de touwen schoot. Twee minuten laten scoorde Marken de 4-1 maar wel door een eigen doelpunt van DVVA, Jasper Stracke. In de slotminuten nog een schot op de binnenkant van de paal en een aanval over rechts die voorlangs werd geschoten door DVVA. Na drie minuten blessuretijd floot de jonge scheidsrechter Stoffer voor het einde van deze zeer matige wedstrijd van Marken-zijde en een terechte nederlaag van 4-1.  Marken zakt hierdoor naar de vierde plaats op de ranglijst.

Zaterdag a.s. speelt Marken thuis tegen het op de tweede plaats staande ZOB, aanvang 14:30 uur.

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr