• Inzet beloond

Bij Marken ontbrak vandaag Rene Commandeur en op zijn plaats startte Jeffrey Schilder en de rechtsbackpositie werd ingevuld door Tijs Klaver. De beginfase was zeer rommelig waarin zeker de eerste twintig minuten weinig voetbal op de mat werd gelegd en acties voor de beide doelen te noteren waren. De eerste actie voor het doel was na deze periode van de thuisploeg toen Amine Aboutaleb uit de eerste en enige corner net over het doel kopte. Even later was Youran Burggraaf er bijna door uit een assist van Luke de Waart. AMVJ had tot deze fase vrijwel niets voor het Marker doel kunnen uitrichten. Het was Marken dat in de 25ste minuut op voorsprong kwam, al vallend schoot Amine Aboutaleb de bal in de uiterste hoek 1-0.  Hierna was er een lichte dreiging op de goal van Marken zonder echt gevaarlijk te zijn. Marken verdubbelde na een half uur spelen de marge, een diepe lange bal van Sebastiaan Peereboom viel net over de verdediging van AMVJ heen en werd door de zeer attente Arno Boes binnen getikt 2-0. In het laatste kwartier van het eerste bedrijf gebeurde er vrijwel niets meer behoudens een schot van AMVJ uit de draai die net over de goal ging. Prima rusttand 2-0.
    Marken begon ongewijzigd aan het tweede bedrijf en kreeg binnen tien minuten spelen even een tegenvaller te verwerken. Een lichte overtreding binnen het zestienmetergebied werd bestraft met een penalty zonder gele kaart. Lionel Grootfaam nam dit klusje voor zijn rekening en schoot onhoudbaar binnen 2-1.  Een minuut later werd zelfs de stand bijna gelijk maar het schot van de zijkant belandde recht op de paal. Marken kwam het eerste kwartier vrijwel niet van de eigen helft en ondanks de lichte druk zag AMVJ geen mogelijkheden om dreigend meer te worden. Rond de 65ste minuut probeerde Arno Boes met een afstandsschot de keeper van AMVJ te verrassen. Marken kwam iets meer aan het voetballen toe wat resulteerde in een prima aanval met Luke de Waart en Arno Boes. In de 72ste minuut vergrootte Marken de marge weer, uit een frommelgoal van Luke de Waart 3-1. Vier minuten later leek de wedstrijd in het slot gegooid te worden maar de goal (4-1) werd wel of niet terecht wegens buitenspel afgekeurd. Een kleine tien minuten voor het einde van de officiële speeltijd moest Roy Honingh nog ingrijpen voor dat de bal in het lege doel ging, Yort Willems was ver uit zijn goal al uitgespeeld. In de slotfase kwam Ricardo Zeeman in het veld voor Sebastiaan Peereboom en Dominic Zeeman voor Youran Burggraaf. Het slotakkoord was voor de thuisploeg. De goed spelende Arno Boes schoot in de negentigste minuut zijn tweede goal van net buiten het zestienmetergebied tegen de touwen 4.1. Na twee minuten extra tijd floot scheidsrechter van Grevenhoek voor het einde.  Al met al niet zo’n beste voetbalwedstrijd maar wel een prima resultaat. 5 gespeeld 7 punten.
    Volgende week staat de uitwedstrijd tegen ASC Waterwijk op het programma aanvang 15.00 uur.

Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.