• HBOK-SV Marken gestaakt na blessure arbiter

Vijf over half drie werd in Zunderdorp afgetrapt tegen het (zeer) sterk geachte HBOK. Het grasveld lag er redelijk goed bespeelbaar bij en de omstandigheden op dit open terrein waren redelijk.
    Al in de 7de minuut was er dreiging van de thuisploeg met een diagonaal schot vanaf de linkerkant dat maar net voorlangs ging. Uit de tegenaanval in dezelfde minuut kwam Marken op voorsprong. Ramon Veerman speelde zich aan de linkerkant prima vrij en gaf de bal op Sebastiaan Peereboom die vervolgens met een diagonale pass de opgekomen Rene Commandeur bereikte die bij de tweede paal de 0-1 kon binnen schieten. Een minuut of vijf later was HBOK alweer dichtbij de gelijkmaker maar de kopbal uit een voorzet van rechts ging net over de goal. HBOK drong sterk aan en Marken kwam daardoor maar moeizaam vanaf de eigen helft. Halverwege het eerste bedrijf kreeg Niek van Diepen de bal niet onder controle en werd de bal tot corner verwerkt, de vijfde al in deze korte fase. In de 23ste minuut kwam HBOK, terecht gezien het spelbeeld, op gelijke hoogte. Bij een aanval over de linkerkant gleed Erik Teerhuis uit op het natte grasveld en werd een prima aanval over meerdere schuiven door de midden afgerond 1-1 door Omar el Amraani. De wedstrijd verliep tot dit moment in een hoog tempo waarin HBOK meer dan uitstekend veldspel op de mat legde. Maar helaas raakte de scheidsrechter in de 25ste minuut dermate geblesseerd dat hij niet verder kon. Nadat hij een minuut of vijf behandeld was door de verzorgers werd besloten de wedstrijd te staken en niet op vervanging te wachten.

Wanneer de wedstrijd wordt uitgespeeld is op dit moment nog niet bekend, maar zal zodra dit duidelijk is bekend worden gemaakt.
    Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr