• Hard onderuit tegen EVC

Bij SV Marken ontbraken diverse vaste basisspelers wegens blessures en derhalve was Rene Commandeur opgeroepen om vanmiddag mee te doen. De uitwedstrijd tegen EVC was kansloos verloren met 0-6 en waarschijnlijk daarom had vertrekkende trainer Ron van de Velde gekozen voor een 4-4-2 opstelling. De wedstrijd was amper drie minuten onderweg toen SV Marken goed weg kwam met een vrije trap van buiten de zestien recht op de paal waarbij keeper Jorrit Korstman kansloos was geweest. In de vijfde minuut kwamen de gasten uit Edam wel op voorsprong. Eerste stopte Korstman de bal uitstekend maar de terugspringende bal werd door Daniel Kemper simpel binnen geschoten 0-1. Na deze vroege tegenvaller zocht SV Marken de aanval en was Rene Commandeur dreigend voor de goal. Verder kwam SV Marken niet meer vanaf de eigen helft en uit de derde corner van EVC werd in de zestiende minuut de 0-2 tegen de touwen geschoten door Didier Karregat. De wedstrijd kabbelde vanaf dat moment een beetje verder, EVC hoefde niet meer en SV Marken kon niet beter. Halverwege het eerste bedrijf waren de gasten nog tot twee keer toe achter elkaar dreigend en SV Marken koos steeds weer voor de lange bal zonder van achter uit proberen op te bouwen.  Al met al een zeer matige vertoning. In de slotfase een uitbraak van EVC over de linkerkant die werd naast geschoten. SV Marken probeerde het nog met een afstandsschot die naast ging en een aanval die op niets uitliep. Ondanks dat de keeper van SV Marken betrekkelijk weinig heeft hoeven doen stond er wel bij rust 0-2 achterstand op het scorebord.
    SV Marken begon ongewijzigd aan het tweede bedrijf en probeerde de schade beperkt te houden. Het eerste kwartier van de tweede helft gebeurde er vrijwel niets voor de beide doelen en werd er een beetje over en weer gevoetbald van zestien tot zestienmeter lijn. Na een uur spelen kwam Maurice Gerritsen in het veld voor Niels van Veen die in de basis startte wegen het afhaken van Kevin Giele. Rond de 66ste minuut was er de eerste en enige dreiging in de tweede helft van EVC op het doel van SV Marken te noteren. In de 68ste minuut werd Timo Zondervan vervangen door Melvin Uithuisje. De wedstrijd leek voor zover dat al niet was gebeurd als een nachtkaars uit te gaan met een kleine achterstand op het scorebord. Maar niets was minder waar. In de 72ste minuut werd de 0-3 aangetekend, uit een vrije trap vanaf 20 meter werd de bal door Brian Rossenaar onhoudbaar in de kruising geschoten. Hieraan vooraf was een doorgebroken speler van EVC door Sebastiaan Peereboom onreglementair afgestopt wat hem op een gele kaart kwam te staan. Twee minuten later 0-4 uit een voorzet vanaf de rechterkant die binnen werd gefrommeld door Didier Karregat. Een kwartier voor tijd werd Bart Schipper vervangen door Daniel Schipper. De eindstand, 0-5, viel in de 83ste minuut door wederom Didier Karregat, zijn derde goal, uit balverlies van Sebastiaan Peereboom op het middenveld. Zonder tijd bij te trekken floot de uitstekend leidende scheidsrecht Knetsch voor het einde van deze zeer bedroevende slechte voetbalwedstrijd.

Volgende wedstrijd is zaterdag 18 Maart 2023, uitwedstrijd tegen SV Zandvoort aanvang 14.30 uur.
    Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr.