• De trainer van Marken, Ronald Dooijeweerd, moet gedacht hebben “Never change a winning team” na twee gewonnen wedstrijden op rij en de “nul” achterin, en stuurde de “vaste” basiself van de afgelopen weken de wei in met alle beschikbare wissels op de bank. Rond kwart over twee, om diverse redenen, werd er onder redelijke maar zeer koude voetbal omstandigheden afgetrapt. De eerste tien minuten van de wedstrijd gebeurde er vrijwel niets voor de beide doelen en tastten beide teams elkaar af waar de mogelijkheden lagen. Het waren de gasten uit Zandvoort die na deze periode een prima kopkans bij de tweede paal kregen om de score te openen. In de 12de minuut was het wel raak, onoplettendheid achterin bij Marken werd met een schot van dichtbij door Salim Fertout afgestraft en de 0-1 stond op het scorebord. Even later waren zij weer dreigend over de rechterkant maar nu zonder succes. Na een kwartiertje spelen zette de thuisploeg een prima aanval op over de rechterkant wat tot de eerste corner leidde. Twee minuten later tekende Marken de tot dan toe terechte gelijkmaker aan, Jeffrey Schilder kwam verrassend bij de tweede paal vrijstaand in balbezit en schoot de bal diagonaal beheerst tegen de touwen 1-1. Vrijwel direct hierna was Ramon Veerman dichtbij een goal maar zijn kopbal was te zacht om de keeper van Zandvoort te verschalken. In de 25ste minuut werd de 1-2 aangetekend weer uit een diagonaal schot vanaf de rechterkant door Nigel Berg maar ook nu was de verdediging van Marken niet alert genoeg. Twee minuten na deze toch wel domper was wederom Ramon Veerman dichtbij een doelpunt maar zijn kopbal werd uitstekend gestopt door de keeper van Zandvoort. Net na een half uur spelen kreeg Zandvoort een vrije trap toegekend op zo’n 20 meter afstand van het doel die laag om de muur heen in de uiterste hoek werd geschoten door Nigel Castien 1-3. Kort hierna ging Zandvoort alleen op de keeper van Marken af en werd uiteindelijk door Jan Pieter van der Vis op de lijn gekeerd. In de blessuretijd van het eerste bedrijf kwamen de gasten zelfs op een 1-4 voorsprong en weer uit een vrije trap die nu door Bud Water in de kruising werd geschoten. Qua stand was hiermee de wedstrijd in feite beslist.
    Bij Marken kwamen na de thee twee “verse” spelers in het veld, Stephan Plat voor Cornelis Vlasbloem en Rick Boes voor Ramon Veerman om zo mogelijk het tij nog te keren.  In de beginfase leek dat effect te hebben met een kopkans van Stephan Plat uit een voorzet vanaf de rechterkant door Jeffrey Schilder. Maar ook Zandvoort was alweer snel dreigend waarbij Dominic Zeeman met moeite de bal op de lijn kon keren die maar net over het doel ging. De wedstrijd ging in deze fase over en weer met voor beide ploegen mogelijkheden. Ruim een kwartier voor het einde van de wedstrijd kwam Zandvoort op 1-5, matig verdedigen werd door Salim Fertout van dichtbij afgestraft. Drie minuten later werd een voorzet vanaf weer de rechterkant door Rayam Lammers vrij voor de goal simpel ingetikt 1-6.  Direct na deze goal kreeg Tijs Klaver zijn tweede gele kaart en kon vertrekken en Marken met 10 man verder. In de 82ste minuut schoot Jeffrey Schilder uit een prima diagonale pass van Leon Schipper zijn tweede goal binnen en zette de 2-6 op het scorebord. Dit was te laat om het een aansluitingstreffer te noemen maar de thuisploeg leek er nog “vol” voor te gaan met alle gevolgen van dien. In de 84ste minuut 2-7 uit een counter door Salim Fertout, 86ste minuut 2-8 die weer door Salim Fertout vrij kon worden ingeschoten en zelfs in 87ste minuut werd het nog 2-9 voor Zandvoort en tevens de eindstand. In een onoverzichtelijke situatie kreeg Rick Boes in de 89ste minuut zijn tweede gele kaart en kon ook gaan douchen. Na vier minuten volstrekt onnodige maar reglementair juiste blessuretijd floot scheidsrechter Tol uit Amersfoort voor het einde van deze toch wel zeer teleurstellende wedstrijd.  Een zeer grote, geflatteerde, nederlaag met 2-9, zes gele kaarten waarvan twee keer twee aan twee spelers van Marken. Met een vijfde plaats op de ranglijst gaan we de winterstop in en op 19 januari 2019 weer verder thuis tegen HFC EDO.
    Wens ik jullie alle prettige feestdagen en een gezond en sportief 2019.
    Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr