• Eerste uitzege SV Marken

Na een week "rust" stond vandaag de uitwedstrijd tegen OFC, onderste op de ranglijst met 1 punt, op het programma. Een "makkie" zou je zeggen maar dat is bij onze withemden niet en in het verleden ook niet het geval.
    Marken speelde in een compleet wit tenue en dat was voor het weer vele meegereisde publiek effe wennen maar ook de spelers leken er last van te hebben om elkaar goed te kunnen vinden. In de basisopstelling       was ten opzichte van twee weken geleden niets veranderd en Michiel Appel had na een poosje van afwezigheid weer plaats genomen op de bank. De thuisploeg was binnen acht minuten tot twee keer toe zeer dichtbij de openingsgoal, volledig vrijstaand bij de tweede paal naast geschoten en een redding van Jeffrey Koreman op een schot van zeer dichtbij. Toch was het Marken dat in de achtste minuut op een 0-1 voorsprong kwam. Uit de rebound van een diagonaal schot van Leon Schipper tikte Rick Boes de bal tegen de touwen. Een minuut of zes later was Rick Boes weer door de verdediging gebroken maar schoot de bal ver over. Maar het was OFC dat in het eerste kwartier dreigender was met meer druk naar voren zonder dat er meer kansen uit kwamen. In de 19de minuut kwam Marken op een 0-2 voorsprong weer door Rick Boes uit een prima voorzet vanaf de rechterkant van Jeffrey Schilder. De tien minuten hierna was het weer de beurt aan de thuisploeg met weer twee goede mogelijkheden, bal op de lijn gestopt, om de aansluitingsgoal te scoren. De wedstrijd verliep verder over en weer met mogelijkheden en in de 40ste minuut kreeg de thuisploeg loon naar werken. Een overtreding van René Commandeur binnen de zestien werd terecht bestraft met een penalty en deze werd feilloos benut door Adnan Barakat 1-2. Een minuutje later bijna de gelijkmaker maar de sluitpost van Marken, Jeffrey Koreman, verrichte een uitstekende redding op een kopbal van dichtbij uit een corner. In de 42ste minuut zette Arno Boes met een mooi lobje de ruststand op het scorebord 1-3.
    Marken kwam ongewijzigd uit de kleedkamer maar al snel werd de aansluitingsgoal gemaakt. Een diepe bal over de rechterkant kon niet worden afgestopt door de verdediging van Marken, keeper Jeffrey Koreman ver uit           zijn goal, werd omspeeld en de voorzet vanaf de achterlijn werd binnen gewerkt door Eduard Lulaj en de 2-3 was een feit. Tien minuten na de thee was de thuisploeg zelfs dichtbij de gelijkmaker toen een voorzet vanaf de linkerkant, verdediging van Marken greep niet adequaat in, tot corner werd getikt. Rond het uur spelen was Rick Boes dichtbij zijn derde goal en schoot Jeffrey Schilder net voorlangs en een aantal minuten later een prima doelpoging van Tijs Klaver. Een kleine twintig minuten voor het officiële einde kroop Marken door het oog van de naald toen een ogenschijnlijke simpele vrije trap pardoes en tot verrassing van de keeper van Marken op de paal terecht kwam. In de 81ste minuut werd eindelijk de overwinning veilig gesteld, een prachtige aanval en uit een assist van de ingevallen Ramon Veerman (63) schoot Arno Boes met een diagonaal schot de 2-4 in de verre hoek tegen de touwen. Ook zijn tweede goal van de middag. Het slotakkoord was er in de 90e toen René Commandeur de terug springend bal op de paal uit een schot van Arno Boes simpel kon binnen tikken 2-5 en tevens de eindstand. Na vier minuten blessuretijd floot scheidsrechter A.K. Hemkes voor het einde van de wedstrijd en kon men terug kijken op een matige wedstrijd, ondanks de verdiende ruime overwinning, waarbij in de eerste helft de tegenstander (te) veel kansen kreeg en de tweede helft Marken erg veel balverlies leed. Volgende week weer een uitwedstrijd en dan tegen OSV, staan nu gelijk op de ranglijst, en daarvan is ook de aanvangstijd 14.30 uur.
    Met vriendelijk sportgroet, Aris Uithuisje sr