• Belangrijke driepunter SV Marken

Op deze bijna zomerse dag in februari werd er om half drie afgetrapt op het mooie maar moeilijk te bereiken sportpark De Schinkel. Tegenstander en directe concurrente ASV Arsenal, drie punten meer in de stand, wordt als een zware tegenstander gezien. In de thuiswedstrijd werd het met de grootste moeite in blessuretijd 3-3. Al in de tiende minuut was Marken dichtbij de openingsgoal toen Ramon Veerman vrij voor de goal werd gezet. Verder gebeurde er in de begin fase van de wedstrijd vrijwel niets voor beide doelen en hielden de ploegen elkaar in evenwicht. Rond de twintigste minuut was eerst de thuisploeg tot twee keer toe dreigend en kreeg Marken een vrije trap te nemen op de hoek van de zestien. Maar gescoord werd er niet. Dit zou ook in het vervolg van het eerste bedrijf niet gebeuren want tot acties voor de beide doel kwam het niet. In de slotfase liep Stephan Plat nog tegen een gele kaart op maar met de brilstand op het scorebord gingen beide ploegen na drie minuten blessuretijd aan de thee.
    Wegens een opgelopen blessure in het eerste bedrijf bleef Stephan Plat achter in de kleedkamer en werd vervangen door Jan Pieter van der Vis. Marken kwam niet sterk uit de rust en was de thuisploeg al direct dreigend voor de goal van Marken. In de 49
    ste minuut ook zelfs op voorsprong kwam toen een aanval over de rechterkant simpel werd binnen getikt door Mick Hurks 1-0. Een kleine tien minuten later werd de score bijna verdubbeld, maar onze goalie Jeffrey Koreman liet zich niet verrassen door een afstandsschot. Uit de tegen aanval werd René Commandeur de diepte ingestuurd en leek binnen het zestienmeter gebied onreglementair te worden afgestopt maar de scheidsrechter van dienst, T. Smit, zag er geen penalty in. Nog net binnen het uur spelen kwam Marken verrassend op gelijke hoogte. Terwijl vrijwel alle spelers op de helft van Marken waren brak Arno Boes uit en schoot vanaf zo’n 40 meter met een boog over de te ver voor zijn doel staande doelman van Arsenal heen en de 1-1 viel in het lege doel. Tien minuten later liet Marken eerst nog twee doelpogingen onbenut maar in de 70ste minuut was het wel raak. Een voorzet vanaf de rechterkant door René Commandeur werd door Ramon Veerman tegen de touwen gekopt 1-2. Een minuut of vijf voor het einde van de officiële speeltijd kon Arno Boes uit een voorzet vanaf de linkerkant door Leon Schipper de bal niet goed raken om de wedstrijd in het slot te gooien. In de slotfase met vijf minuten blessuretijd deed de thuisploeg er nog alles aan om een punt aan deze wedstrijd over te houden en zette Marken onder druk. Behoudens een hachelijke momentje, keeper Jeffrey Koreman liet de bal even ontglippen, kwam Marken niet meer in gevaar. Bij Marken kwamen Luuk de Waart voor Ramon Veerman en Melvin Uithuisje voor Arno Boes in het laatste gedeelte van de wedstrijd nog in het veld om speelminuten te maken. Marken boekte vanmiddag een uitstekend resultaat door van de naaste concurrent te winnen en kwam daarmee op een gedeelde derde plaats.
    Volgende week geen competitieverplichtingen en over twee weken zaterdag 9 maart staat de uitwedstrijd tegen AMVJ op het programma die ook weer om 14.30 uur begint.
    Met vriendelijke sportgroet, Aris Uithuisje sr