• ASV Arsenal te sterk voor SV Marken

Door overheidsmaatregelen werd er om half drie thuis zonder publiek afgetrapt tegen ASV Arsenal uit Amsterdam Zuid.
    De gasten begonnen sterk aan de wedstrijd met veel druk naar voren waar Marken geen antwoord op had. In de zeven minuut waren zij al dicht bij de openingsgoal toen de keeper van Marken onder de bal doorging. Marken kwam nauwelijks onder de druk uit maar loerde op een eventuele counter. Pas in de twintigste minuut was er een goede aanval van Marken te noteren over de rechterkant door Jeffrey Schilder. Een minuut later lag de 0-1 in het net, bij en diepe bal randje buitenspel kwam de keeper van Marken ten onrechte uit zijn goal en werd de bal door Sven Gomes in het lege doel geschoten. Drie minuten later werd de stand al snel weer gelijk getrokken, een aanval over rechts werd door Mohammed el Boughali voor de goal gegeven en in tweede instantie door Patrick Bond tegen de touwen geschoten: 1-1. Kort hierna redde Ywan Blijleven op randje zestien uitstekend bij balverlies op het middenveld. De wedstrijd verliep hierna moeizaam voor beide ploegen zonder dat er mogelijkheden werden gecreëerd, Marken kon geen vuist maken mede door het vele balverlies en Arsenal koos voor de lange bal die eenvoudig onschadelijk werden gemaakt. In de blessuretijd van het eerste bedrijf werd de wedstrijd al beslist, bij het uitkomen kwam de keeper buiten de zestien wat een vrije trap opleverde. Uit deze vrije trap vanaf de zijkant werd bij de tweede paal de 1-2 binnen gewerkt door Fons Nijenhuis. Na drie minuutjes blessuretijd floot scheidsrechter Dorrestijn voor de rust en kon men terug kijken op een toch wat teleurstellend eerste bedrijf.
    Na de thee bleef keeper Ywan Blijleven achter in de kleedkamer en kwam Yort Willems alsnog in het veld en verder was de ploeg ongewijzigd. De eerste mogelijkheid was nu voor de thuisploeg in de 52ste toen een afstandsschot van Sebastiaan Peereboom met moeite kon worden gestopt. Kort hierna een vrije schietkans voor Arsenal die rakelings naast ging. Ook Marken was wederom dreigend toen een schot/voorzet van Luke de Waart tot corner werd verwerkt. Maar ook in het tweede bedrijf speelde Marken moeizaam en kwam bijna niet onder de druk uit. Rond de zeventigste minuut werd Roy Honingh geblesseerd naar de kant gehaald en voor hem kwam Maurice Gerritsen in het veld om zo mogelijk meer druk naar voren te kunnen zetten. Deze omzetting leverde al snel een corner op zonder gevaar. In de 73ste minuut kroop Marken door het oog van de naald nadat eerst de bal met moeite was gestopt door Yort Willems en vervolgens tegen de onderkant van de lat werd geschoten en weer het veld insprong. Uit de tegenaanval was Marken dreigend met een mooie aanval die door Mohammed niet kon worden afgerond. Een paar minuten later werd eerst een uitbraak van Arsenal door Niek van Diepen uitstekend verdedigd en schoten zij van afstand rakelings naast de goal. In de slotfase zetten Marken nog wel druk naar voren maar dat leverde vrijwel niets op. In de 87ste minuut kwam Tijs Klaver in het veld voor de licht geblesseerde Simon Tol. De laatste minuten van deze toch wel moeizame partij moest Marken weer met tien man afmaken omdat Mohammed el Boughali tegen zijn tweede gele kaart was aangelopen.
    Na zes minuten blessuretijd floot de scheidsrechter voor het einde van deze sfeerloze, geen publiek, en ook teleurstellende wedstrijd die eigenlijk vanaf de eerste minuut op de mat werd gelegd. Niek van Diepen werd terecht tot man of the match uitgeroepen.

Volgende week staat de uitwedstrijd tegen Jong Holland op het programma aanvang 15.00 uur, ook dan weer zonder publiek.

Met vriendelijke sportgroet,

Aris Uithuisje sr.

Om ons trouwe publiek, dat dus helaas niet mocht komen kijken, toch van een verslag en foto's te voorzien van de wedstrijd waren verslaggever Aris Uithuisje sr. en huisfotograaf Jan Pieter Schouten wel toegelaten tot deze wedstrijd. Hieronder het, zoals altijd, mooie beeldverslag van JPS: