• Per 25 mei 2018 geldt de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG). Dat betekent dat SV Marken zich vanaf die datum moet houden aan de nieuwe privacy-wetgeving. De AVG komt in de plaats van de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). De Autoriteit Persoonsgegevens (AP) houdt toezicht op de nieuwe wet.

De nieuwe privacywet AVG maakt de regels voor het opslaan en verwerken van persoonsgegevens veel strenger. De nieuwe wet geldt voor alle bedrijven, overheden, organisaties en verenigingen. Lees hier meer over wat de wet concreet betekent. Wat betekent de wet nu concreet?

De vereniging moet kunnen aantonen dat de persoonsgegevens veilig worden beheerd. Daarvoor wordt er een reglement opgesteld waarin beschreven is:
    - hoe met de informatie wordt omgegaan;
    - welke informatie wordt bijgehouden en met welk doel;
    - personen aangewezen die beperkte of gehele toegang tot de informatie hebben;
    - op de website een disclaimer vermeld waarin dit alles op een begrijpelijke manier wordt uitgelegd;
    - een register bijgehouden van raadplegingen, aangebrachte wijzigingen of gebruik van de informatie (bijvoorbeeld in correspondentie met de KNVB).

Toestemming
    De voor verwerking verantwoordelijke medewerkers moeten kunnen aantonen dat de betrokkene (diegene van wie de persoonsgegevens verwerkt worden) toestemming heeft gegeven voor de verwerking van de persoonsgegeven. Voor die toestemming ontvangen alle personen die bij SV Marken betrokken zijn en waarvan persoonsgegevens worden bewaard, een toestemmingverklaringsformulier. De toestemming kan altijd worden ingetrokken.

Ook voor het plaatsen van foto's (denk aan teamfoto's) moet toestemming gegeven worden.

Wij vragen daarom alle betrokkenen om de toestemmingsverklaring goed te lezen en je goedkeuring bij de verschillende opties aan te vinken. Ook als je geen toestemming geeft, moet het formulier getekend teruggestuurd worden, zodat duidelijk is opgeslagen dat je geen toestemming hebt gegeven.

Via een apart mail adres (privacySVMarken@gmail.com) zullen alle betrokkenen de toestemmingsverklaring toegemaild krijgen. Je kunt deze ook hieronder downloaden, invullen, ondertekenen en mailen naar privacySVMarken@gmail.com.

Toestemmingsverklaring AVG downloaden