• Verslag 40e Pinkstertoernooi

Maandag 21 mei vond alweer het 40e Pinkstertoernooi plaats bij SV Marken. De dag begon vrij zonnig dus het beloofde weer een mooie dag te worden. Met 9 teams, 1 team meer dan vorig jaar, was het een volle bezetting. FC Wanhoop deed dit jaar met twee teams mee en we mochten een nieuw team verwelkomen: VD Galaxy.

De poulewedstrijden werden afgewerkt op het Meertje en het B-veld. Om 11.30 uur werd gestart met de eerste wedstrijden, waarna de kwart- en halve finales werden afgewerkt.

De halve finales gingen tussen FC Wanhoop en Heineken Boys en SV Marken en De Badhoeve, waarna de verliezers tijdens een strafschoppenserie moesten strijden voor de 3e en 4e plek. FC Wanhoop en SV Marken gingen de strijd aan om de 3e plek, waarbij SV Marken als winnaar uit de bus kwam.

Even na 4 uur werd de finale gespeeld tussen Heineken Boys en de Badhoeve. Het bleef tot de laatste minuut spannend, over en weer werden kansen gemist. Maar uiteindelijk was het Heineken Boys die in de laatste minuut de winst binnensleepte en met 1-0 de wedstrijd won. Dit betekende dat ze maar liefst voor de 3e keer op rij het Pinkstertoernooi wisten te winnen.

Meer prijzen te winnen
    Naast voetbal was er nog een ander spelelement; zo kon je snoepjes raden, waarbij je de helft van de inleg kon winnen, en kon je lootjes kopen voor de verloting. Deze verloting stond in het teken van het thema '40'; de 1e prijs was likeur 40, 2e prijs 40 shotjes en de 3e prijs 40 hapjes.

Omstreeks 18.00 uur vond de prijsuitreiking plaats. Voordat de bekers werden uitgereikt werd de winnaar van het snoepjes raden bekendgemaakt en de lootjes getrokken voor de verloting. Hierna was het tijd om dan echt de bekers uit te reiken, en de cup met de grote oren die wederom door de Heineken Boys in ontvangst mocht worden genomen.
    Uiteraard mocht ook dit jaar weer FC Wanhoop de prijs voor ludiekste thema-actie in ontvangst nemen. Zij wisten ons wederom te verrassen met hun bijdrage aan het thema '40'.

Vrijwilligers bedankt!
    Via deze weg willen we iedereen bedanken die deze dag weer tot een succes hebben weten te maken. Onder andere de teams, want zonder hen geen toernooi! Daarnaast bedanken we uiteraard de scheidsrechters Klaas Commandeur, Jan Cornelis Commandeur, Jan Peereboom, Raymond Roos en Hein Peereboom. Ook bedanken we Klaas Teerhuis van de EHBO. De dames van de bar en de keuken die deze dag voor een hapje en drankje hebben gezorgd, ook ontzettend bedankt!
    De muzikale bijdrage werd verzorgd door onze huisDJ Jan Commandeur. Jan, bedankt voor weer en gezellige dag/avond! Ook willen we Cees van Altena en Klaas Visser bedanken voor de hulp bij de doelen, Michael Visser en Ronald Teerhuis voor het trekken van de lijnen en André Peereboom voor de geluidsinstallatie.

Sponsors bedankt!
    Dit pinkstertoernooi hadden we ook een aantal sponsors. We bedanken Roberto's Bloemen die ieder jaar weer voor prachtige bloemen zorgt. Ook de bedankjes voor de scheidsrechters werden dit jaar gesponsord, daarvoor bedanken wij De Taanketel, Restaurant Land en Zeezicht, Woninginrichting-aan-huis Villa Arena en De Verkeerde Wereld. Dank voor jullie bijdrage!

Wij hopen een ieder volgend jaar weer te mogen verwelkomen op het 41e Pinkstertoernooi.

De dames van de pinkstercommissie
    Brenda, Catelijne, Denise, Esther en Marijke