• Zwaluwen '30 4 - SV Marken 3 3-0

09-04-2016 Aanvang 14:30
    Spelers: Uithuisje, PA van Altena (aanvoerder), R van Altena, D Boes (speler-coach), M Boes, Groot, Della Guardia, Moenis, Roos, Stoker, Teerhuis, Visser, Zwiers.
    Vandaag was Groot verrassend genoeg de meest productieve speler van het veld, met 1 doelpunt en 1 assist op zijn naam. Helaas voor het team van Marken belandden deze ballen echter beide in eigen goal. Vooral het doelpunt was een ware beauty. Groot wist na een atletische sprong met veel finesse een afwaaiend schot van de buitenspeler van Zwaluwen over Uithuisje heen te krullen. Helaas werden deze acties niet gecompenseerd aan de andere kant van het veld. In de eerste helft was Marken de bovenliggende partij, maar wist het team, net als bij de voorgaande drie wedstrijden, maar weinig echte kansen te creëren. Telkens haperden de mooie aanvallen rond het zestienmetergebied van Zwaluwen en werd de doelman van de tegenstander nauwelijks op de proef gesteld. De tweede helft bood ook geen beter perspectief. Er werd gehoopt dat de balvastheid van de in het veld gekomen Moenis en D Boes allicht uitkomst zou kunnen bieden, maar dit bleek niet het verschil te gaan maken vandaag. Tamelijk kansloos ging het derde met 3-0 de boot in waardoor concurrent AFC de tweede plek in de competitie heeft overgenomen en EVC nu met 7 punten los bovenaan staat. Met nog een wedstrijd of 3 te gaan is de competitie nog maar kort, maar het tegenvallende spel van de laatste weken doet vermoeden dat het vuur er bij Marken een beetje uit is. Hopelijk is het derde te bewegen tot een eindsprint, want de laatste drie wedstrijden worden afgewerkt tegen drie geduchte tegenstanders; EVC, AFC en Andijk. Volgende week eerst thuis tegen de mannen uit Edam. De aanvang is om 15:00 uur op het B-veld.
    Uw Reporter