• Zaanlandia F4 - Marken F1

12-3-2016

​Het beloofde weer een spannende wedstrijd te worden, thuis gelijk te hebben gespeeld met kans op winst, leek dit een goede dag voor Marken.

Het was druk op het complex, konden pas het veld betreden als ook de wedstrijd ging beginnen. De warming-up deden we dan maar langs de lijn om toch in het ritme te komen. Ook dit keer begon Marken sterk aan de wedstrijd en bleef het lang 0-0. Er kwamen een aantal kansjes, maar werd niet goed uitgespeeld of duurde het handelen van de bal iets te lang, waardoor deze belangrijke kansen niet benut konden worden. Toch hield Marken zich sterk, want er was een 3 mans verdediging opgesteld, maar er liepen er maar 2 die alles onder controle hadden. De 3e man liep dus vrij rond op het middenveld, waardoor het spelen voor ons makkelijk was. Helaas konden we tot de rust geen verandering in de score brengen. In de 2e helft hielden we nog stand, maar het liep anders dan in de 1e helft, kansen kwamen er niet meer uit. Met nog 10 minuten te spelen leek deze wedstrijd op weer een gelijk spel uit te lopen, totdat Marken een vrije trap kreeg in hun eigen doelgebied (achterin) Het duurde wat te lang voordat de vrije trap genomen werd en iedereen een beetje stil stond, maar ook veel te ver. De vrije trap werd genomen en belande zo in de voeten van de tegenstander, deze maakte meteen een aanval en wist zich langs de verdediging te werken, de verdediging deed matig ingrijpen waardoor Zaanlandia wel hun kans benutten 1-0. Ai, dat was dikke pech, nu moest Marken aan de bak om toch dat ene puntje weer terug te verdienen. Maar een aantal minuten later kwam de genadeklap, door een klutsbal tussen verdediger en keeper kwam een speler van zaanlandia voor het doel terecht en schoot hem in het doel 2-0. Nu was het gedaan, deze wedstrijd gingen we dus verliezen en was niet meer om te buigen met nog 3 minuten te spelen. toch kregen we in de allerlaatste seconden nog een kans met een 1 op 1 voor de keeper, helaas ontnam de keeper een kans op een doelpuntje en was de wedstrijd gespeeld.