• "Worteliaanse" goal redt Marken

Marken heeft zaterdag een beetje tegen de verhouding in de eerste nacompetitie wedstrijd tegen SVL gewonnen. Na een goede eerste helft was Marken het tweede bedrijf de onderliggende partij, maar wist wel de winnende goal te scoren via Johan Wortel.
    Het leek er op dat de spelers strak van de spanning op het veld stonden. De wedstrijd was dan ook weinig hoogstaand met niet veel actie voor de goals. Toch was René Commandeur in de openingsfase van de wedstrijd behoorlijk dichtbij. Hij wipte de bal net over de lat op het dak van de goal. De volgende mogelijkheid liet wel een half uur op zich wachten. Eerst was er 'gevaar' voor de goal van Ron Smit en even later kon Johan Wortel net niet bij een voorzet van Erik Teerhuis. Met de logische 0-0 stand gingen beide teams aan de thee. De supporters namen maar een biertje, want een echt schouwspel was het niet.
    Na de thee kwam Bart Honingh niet meer terug uit de kleedkamer. De linksback had opnieuw last van zijn hamstring er werd daarom logisch vervangen door "Belg" Roy Springer. De wedstrijd leek leuker te beginnen dan hoe de eerste helft was beeindigd. Er was iets meer actie op het veld en niet onbelangrijk, Marken opende de score! Matthijs Kaars loste een schot op doel af, maar zwanger van effect ging deze bal naast en kon ingehouden worden door René Commandeur. Commandeur zette voor en de bal belandde in de voeten van spits Johan Wortel. Wortel controleerde de bal, draaide zich vrij en schoot binnen. Een typische "Johan Wortel goal" klonk het meteen langs de lijn. De wedstrijd was opengebroken en SVL moest nu ook wel komen. En dat deden ze! Nog geen twee minuten na de 1-0 knalde SVL een vrijetrap op de onderkant van de lat. Tien minuten later opnieuw een uitvaller bij de thuisploeg. Topscorer Matthijs Kaars kon niet verder en werd vervangen door Steffen Visser. Deze bediende even later Commandeur, maar de doelman bracht redding. Bijna uit de tegen aanval werd het gelijk. Een schot van dichtbij, nadat Smit eerst had gered, belandde opnieuw op de onderkant van de lat. Er zat geen engeltje op de lat, maar Jezus zelf had plaats genomen op de dwarsligger! En zo bleef de verdiende gelijkmaker voor SVL uit. Toch kreeg Marken ook nog wel wat kansjes om de score te verdubbelen, maar hier werd ook wat slordig mee omgegaan of ander lag doelman Merkens wel in de weg. Het bleef bij 1-0 en daardoor hebben beide teams nog zicht op een halve finale plek tegen het Veenendaalse Merino's. Zaterdag zal Marken wel anders aan de aftrap moeten verschijnen als de halve finale gehaald wil worden! De wedstrijd van zaterdag begint overigens om 15.00 uur! Marken 2 won ook de eerste confrontatie. Met 3-2 werd er gewonnen van DVVA 3. Zaterdag is om 13.00 uur de return in Amsterdam.
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Erik Teerhuis, Sebastiaan Brommersma, Marco van Galen, Bart Honingh (46. Roy Springer), Tijs Klaver, René Commandeur, Christiaan Brommersma, Johan Wortel (89. Michiel Appel), Matthijs Kaars (65. Steffen Visser) en Michael Janssen
    Opstelling SVL: Geert Willem Merkens, Ron van Brenk, Barry van Leeuwen, Paul Piet, Joran Hofman, Willem Zuiderduyn, Bob van Leeuwen, Roy van Cooten, Thomas Malolepsy (69. Mark van Winsem), Fabio Bovo en Danny Kuier (75. Jasper Heitink)
    Scheidsrechter: J.P. Jager (Hilversum)
    Assistenten: A. de Jong (Wormer) en T. Koekoek (Almere)