• SV Marken 1 uitgeschakeld in nacompetitie

SV Marken is in de halve finale van de nacompetitie uitgeschakeld. Na de 2-0 nederlaag in de heenwedstrijd werd de terugwedstrijd tegen de Merino’s uit Veenendaal geflatteerd, maar toch, met 1-5 verloren.
    Vooraf was iedereen vol goede moed. Men was er van overtuigd dat de achterstand, opgelopen dus in de eerste wedstrijd, kon worden goedgemaakt. Dit moest wel gebeuren zonder de geschorste Marco van Galen, die op Hemelvaartsdag zijn laatste wedstrijd voor SV Marken speelde.
    SV Marken startte voortvarend. Het offensief leidde in eerste instantie tot een prima schot van Matthijs Kaars. In de 9e minuut kreeg Johan Wortel na een klutssituatie een grote kans. Zijn inzet ging echter net naast. Aan de andere kant ging Mathijs Kortland gevaarlijk door, maar zijn inzet ging ook net naast. Niet veel later was het echter wel raak. Marco van Engelenburg kreeg een min of meer vrije doortocht vanaf het middenveld en liet met een droog schot doelman Ron Smit van SV Marken kansloos: 0-1.
    Dit betekende een domper voor alles wat SV Marken een goed hart toedraagt, en niet in het minst de spelers. Na deze tegengoal verzandde de ploeg zich in het geven van lange ballen. Toch kwam Michiel Appel nog een keer gevaarlijk door op rechts, maar zijn voorzet kon worden weggewerkt door de Merino’s verdediging. Nadat Matthijs Kaars doorging nadat hij geen buitenspel was gegeven en over schoot kreeg SV Marken weer meer grip op de wedstrijd. Arjan Groenleer schoot nog wel in kansrijke positie naast voor Merino’s. In de 38e minuut bediende Johan Wortel Michael Janssen op een prima manier, waarna de linkerspits van SV Marken prima afrondde: 1-1. Alles was hiermee weer mogelijk. Kort na de gelijkmaker kreeg Janssen na een combinatie met Wortel nog een ‘dotje’ maar zijn inzet werd door doelman Eddy Vink van Merino’s gekeerd.
    Direct na rust zette SV Marken aan voor een tweede offensief. In de 51e minuut resulteerde dit in een situatie die wellicht doorslaggevend was voor het verloop van de wedstrijd. Een perfect afgemeten voorzet van Janssen kwam bij Sebastiaan Brommersma. Zijn goede schot werd half gekeerd door doelman Vink waarna de bal tergend langzaam tegen de paal en weer het veld in rolde. Grote pech voor SV Marken want voor hetzelfde geld rolt de bal alsnog binnen. Het bleef dus bij 1-1 op dat moment.
    Na deze tegenslag werd Merino’s sterker en kon SV Marken, behoudens een schot van Janssen, weinig echt gevaar meer stichten. Merino’s kon dat wel. Zo moest doelman Smit handelend optreden bij inzetten van Groenleer en Peter van Prattenburg. In de 70e minuut moest hij echter ook capituleren nadat Marian Antiç een goede aanval kon binnentikken. Dit was de nekslag voor SV Marken. Trainer Tijs Schipper probeerde nog wel met va-banque voetbal iets te forceren (middenvelder eruit, aanvaller erin), maar dat lukte niet. Zeker niet toen Sebastiaan Klein in de 75e minuut met een schitterend schot in de kruising de stand op 1-3 bracht. Als het al niet beslist was, dan was het dat toen wel.
    Dat Merino’s middels twee vlijmscherpe counters de eindstand op 1-5 bepaalde (doelpunten van Klein en Groenleer) was alleen nog voor de statistieken van belang.
    Deze nederlaag was al met al toch een domper op een verder mooi seizoen. Desondanks kan de ploeg met opgeheven hoofd verder kijken want, zoals gezegd, de supporters hebben weer iets om trots op te zijn. Hopelijk kan deze goede lijn volgend seizoen worden voortgezet met de nieuwe trainer, Edwin Keizer. Wie weet wat er dan allemaal in het vat zit.

SV Marken:
    Ron Smit; Erik Teerhuis, Sebastiaan Brommersma (Vincent Moenis /78), Bart Honingh, Roy Springer; Tijs Klaver ©, Matthijs Kaars, Steffen Visser (Guido Boes /66); Michiel Appel (Rene Commandeur /71), Johan Wortel, Michael Janssen.

Merino’s:
    Eddy Vink; Patrick van de Hoek, Kees Timmer (Albert Elsenaar /78), Jeffrey Terschegget, Eric Pater (Aart Groenleer /46); Marian Antiç, Marco van Engelenburg, Arjan Groenleer; Peter van Prattenburg, Sebastiaan Klein, Mathijs Kortland (Richard Boekhorst /46).

Scheidsrechter: R. Breebaart (Amsterdam), hij hield de kaarten op zak:
    Assistent scheidsrechters: R. Westland (Zwaag) en J.E.T. Angevaart (Hillegom).

14. 0-1 Marco van Engelenburg
    38. 1-1 Michael Janssen