• Remise in Wilnis: one down, one to go

De Marken supporters hebben een heel wat leukere wedstrijd gezien dan dat ze de afgelopen weken voorgeschoteld hebben gekregen. Het werd uiteindelijk 0-0 tegen CSW, maar een 0-0 wedstrijd was het zeker niet. Geinoord kan ons inmiddels niet meer achterhalen, dus de enige 'bedreiging' is nog FC Breukelen dat met 2-0 van het uitgespeelde HBOK won.
    Onder een heerlijk zonnetje begonnen de twee topteams van de 2e klasse A van een seizoen eerder aan de wedstrijd in Wilnis. Marken had Erik Teerhuis en Mick van Moerkerk weer terug van een schorsing, maar nu moesten Jeroen Haarsma en Jeffrey Veerman aan de kant blijven. Ondanks het gemis van opnieuw twee andere spelers startte Marken helemaal niet verkeerd. Binnen een kwartier was het Marken dat een paar aardige mogelijkheden kreeg om op voorsprong te komen. Uit een vrijetrap van Ramon Visser kopte Patrick Leeflang de bal op de binnenkant van de paal. In tweede instantie kon hij er helaas net niet meer bij. Kort daarna was het bij een serie corners ook heel gevaarlijk voor de goal van Jordi Wens. Maar aan de andere kant was het in de tegenaanval Patrick Sombroek die met de voeten redding moest brengen om de 1-0 te voorkomen. Via opnieuw Leeflang kreeg Marken voor de rust nog één kans. Maar doelman Wens tikte zijn schot uit de hoek vandaan. En zo gingen we met 0-0 aan de thee. Het voetbal was al een stuk leuker om naar te kijken, dus we gingen weer eens met een goed gevoel naar binnen.
    CSW kwam vrij fel uit de kleedkamer en dat resulteerde dan ook in twee aardige kansen. Eerst redde Sombroek op een schot van Edwin Milton en tien minuten later moest Erik Teerhuis assisteren op de lijn bij een inzet van Maikel Pauw. Kevin Giele had halverwege de tweede helft de 0-1 op zijn schoen. Hij werd zwaar gehinderd, maar onvoldoende voor een strafschop. Maar hierdoor kon hij de bal niet goed meer raken en de bijna zekere goal werd een rollertje in de zestien. Met nog een kwartier op de klok, toen inmiddels Sebastiaan Brommersma na een half jaar zijn rentree had gemaakt (was op wereldreis), kreeg Giele op aangeven van Van Moerkerk opnieuw een prima mogelijkheid. Hij krulde de bal echter net naast de goal. In de slotfase zorgde Sombroek er nog voor dat we met een punt naar huis konden gaan. En zo bleef het 0-0. We kunnen weer met wat meer vertrouwen richting de volgende wedstrijd kijken!
    Opstelling CSW: Jordi Wens, Vincent Wens (89. Alexander Bos), Ricardo Blaaspijp, Maikel Pauw, Frank Zaal, Stephan de Graaf, Jeroen Westera, Stefan Baars, Edwin Milton (73. Maurice Bartels), Mitchell de Zwart (46. Michel Zeldenrijk) en Jay Klaas Wijngaarden
    Opstelling SV Marken: Patrick Sombroek, Erik Teerhuis, Stephan Plat, Patrick Leeflang, René Commandeur (74. Sebastiaan Brommersma), Ramon Visser, Serdal Suvakçi (74. Guido Boes), Mick van Moerkerk, Roy Springer, Kevin Giele en Muus Visser
    Scheidsrechter: C. (Colin) Prooi (Hellevoetsluis)
    Gele kaart: Frank Zaal (CSW)