• PERIODEKAMPIOEN!!!!

Dankzij een 0-2 overwinning op EDO heeft SV Marken de tweede periodetitel gewonnen. En nu mag er dus vanaf 1 mei worden gestreden om één 'ticket' in de eerste klasse.
    Marken begon vrij gehandicapt aan de wedstrijd. Want naast de geblesseerde Tijs Klaver en René Commandeur waren er een aantal zieken. Vincent Moenis en Roy Springer waren dusdanig ziek dat ze niet konden spelen. Michael Janssen was ook nog lang niet fit, maar stond wel in het veld. Dit betekende wel dat er de nodige aanpassingen gedaan moesten worden. En zo stond Sander Teerhuis, na zijn debuut van een week eerder, nu ineens in de basis. Gezegd mag worden dat hij het prima heeft gedaan, na een paar zenuwachtige eerste minuutjes.
    De vele mee gereisdse Marken supporters gingen vanaf de eerste minuut vol achter 'hun' jongens staan. Dit leverde niet goed voetbal op, maar wel een snelle goal. Een corner vanaf rechts kwam bij Matthijs Kaars terecht die een poeier in gedachten had. Het werd echter een zwak schot, maar stuiterde wel in de voeten van Michael Janssen die vervolgens de bal wel achter de kansloze keeper Boy de Vet schoot. Een droomstart voor Marken tegen een team dat tot zaterdag nog maar acht goals had gescoord. Al was het op dat moment misschien wel een beetje tegen de verhoudingen in. Bij EDO gingen na deze achterstand de kopjes ook niet hangen, maar ze gingen op zoek naar de gelijkmaker. En die kwam er even later dan ook. Maar voordat de bal in de goal lag stond de assistent scheidsrechter van Marken, Jacob de Weijze, met de vlag in de lucht vanwege buitenspel. Opluchting bij Marken! Amper vijf minuten later ging de bal er bijna alsnog in. Na een rommelige situatie achterin bracht Sander Teerhuis redding op de doellijn. En dat 'rommelige' was kenmerkend voor de gehele eerste helft van Marken. De spelers leken strak te staan van de zenuwen. Er waren dan ook weinige hoogtepunten te vermelden in de eerste helft. Al kwam Marken op slag van rust toch nog bijna op 0-2. Het schot van Matthijs Kaars werd echter op de lijn door Wladimir de Gier gekeerd. En zo gingen Marken met een 0-1 voorsprong en daarmee een voorschot op de periodetitel aan de thee.
    Met een aantal gunstige ruststanden in het achterhoofd (Monnickendam gelijk en Zandvoort achter) begon Marken sterk aan de tweede helft. Na nog geen vijf minuten spelen was het Michael Gommers die doelman De Vet passeerde maar de bal op de binnenkant van de paal zag belanden. En dat terwijl iedereen eigenlijk al stond te juichen. Marken kreeg hierna meerdere mogelijkheden, want EDO moest wel meer ruimte weggeven om meer druk naar voren te zetten. EDO heeft echter een uitstekende keeper in doel staan. En die bracht redding op acties van onder andere de ingevallen Guido Boes, Michiel Appel en Christiaan Brommersma. Omdat Zandvoort inmiddels op voorsprong stond tegen Reiger Boys bleef het link voor Marken. Een tegendoelpunt en ineens heb je de periode niet meer in eigen handen. Maar echt gevaarlijk werd het niet voor de goal van de wederom uitstekend keepende Ron Smit. In de 88e minuut viel alle spanning van de wedstrijd. Michael Gommers besliste met een schot de wedstrijd en bracht Marken een plek in de nacompetitie. Door deze overwinning staat Marken zelfs alleen op de derde plaats omdat Monnickendam in de streekderby niet verder kwam dan 1-1 tegen ZOB. Over twee weken komt Marken weer in actie. Ook dan is de reis weer richting Haarlem, maar dan tegen Young Boys om 14.00 uur!
    Opstelling HFC EDO: Boy de Vet, M. le Noble, Ruud Portegies, Peter Spoor (91. B. Spoor), Michel van der Veldt, Valentijn Oostburg, Frank Verdonkschot, Wladimir de Gier, Damir Damjanic, Danny de Boer (63. P. Dams) en J. Riebeek (46. S. Can)
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Christiaan Brommersma, Erik Teerhuis, Peter Willing, Sander Teerhuis, Michael Gommers, Matthijs Kaars, Steffen Visser, Michiel Appel (86. Ruben Zwiers), Michael Lautenbach (56. Guido Boes) en Michael Janssen (92. Ricardo Zeeman)
    Scheidsrechter: R. Westland (Zwaag)
    6. Michael Janssen 0-1