• Met tien man wint Marken wel

NFC kwam met slechts tien man naar Marken, maar nam wel de leiding. Pas toen Marken ook met tien man kwam te staan kantelde de wedstrijd. En zo won Marken met 2-1.
    Nog nooit hadden we dit meegemaakt dat een eerste elftal met slechts tien spelers naar Marken kwam voor een competitie wedstrijd. Tot kort voor de aftrap waren het er zelfs maar negen. Maar op het laatste moment kwam er nog iemand met een voetbaltas die eerder die ochtend met het derde in de reserve 4e klasse met 9-0 had verloren van DVVA 10...
    Eigenlijk vol ongeloof in en langs het veld werd er begonnen. Kort daar voor overigens een forse tegenvaller voor Marken toen Roy Springer met een rugblessure moest afhaken. De zoveelste afwezige, want ook Tijs Klaver en Guido Boes waren aan de ziekenboeg toegevoegd. Erik Teerhuis kon wegens privé omstandigheden niet spelen en doelman Robert Schouten moest aan het werk in het ziekenhuis. Gelukkig hadden we wel weer de beschikking over Ramon Visser en Michiel Appel om deze droefenis toch positief te eindigen. De bal rolde en het was wachten totdat Marken de zwakke tien NFC spelers over de knie zou leggen. Maar het hondstrouwe publiek kreeg niet waarop ze gerekend hadden. Na de slechte wedstrijd tegen EDO werd deze lijn vol doorgetrokken. Maar zelfs op halve kracht zouden we dit moeten winnen. Het liep echter van geen kant. In plaats van NFC vast te zetten en de bal rond te laten gaan en vervolgens de doelman, die niet eens keeper is, onder vuur te nemen viel de goal aan de andere kant. Een afgekeurde goal (hands) zou een waarschuwing moeten zijn, maar na een half uur ging het alsnog gruwelijk mis. De verdediging en de doelman gingen alles behalve vrij uit. Achteraf kunnen we zeggen dat de bal er eigenlijk niet eens in zat, maar goed de scheidsrechter telde hem op dat moment wel. Met deze stand gingen we ook aan de thee en het publiek klagend aan de borrel.
    Na de wissel was er al snel een kans voor Marken, maar Peter Bakker knalde de bal op de lat. Het keerpunt, hoe gek het ook klinkt, was het moment dat ook Marken met tien man kwam te staan. Door niet goed dekken was Ricardo Zeeman zijn man kwijt die richting 0-2 ging. Met een overtreding kwam hij dit, maar kostte hem wel rood. Nog geen twee minuten later was het 1-1 via René Commandeur. En toen Bakker de 2-1 even later maakte leek alles alsnog goed te komen. Maar als Dennis Boes die twee fantastische reddingen had gemaakt hadden de spelers met nog meer schaamte de kleedkamer op moeten zoeken. Het werd 2-1, drie punten dus. Dat laatste is met het oog op de degradatie plekken, ja serieus daar kijken we naar, het meeste waard. Er is opnieuw niet aan klantenbinding gedaan, iets waar de komende weken wel weer eens aan gewerkt mag worden! Zaterdag gaat het eerste oefenen en op 5 april is het "do or die" voor wat betreft eerste vier of een plek onderin de middenmoot!
    Opstelling SV Marken: Dennis Boes, Robin Kaars, Dominic Zeeman, Patrick Leeflang, Ricardo Zeeman, Arno Boes, René Commandeur, Ramon Visser, Peter Bakker, Sebastiaan Peereboom en Michiel Appel (81. Kay van Rheenen)
    Opstelling NFC: Ramon Essed, Nigel Hassal, Hassan Demirtas, Jesaia Lissaur, Jorn Berens, Diego Medina, Vernon Essed, Danny van de Meer, Kevin van Ommen en Jeroen Halsema (10 man, u leest het goed!)
    Scheidsrechter: J.P. (Jean Paul) Jager (Amersfoort)
    31. Kevin van Ommen 0-1
    64. René Commandeur 1-1
    70. Peter Bakker 2-1
    Gele kaart: Jesaia Lissaur (NFC)
    Rode kaart: 62. Ricardo Zeeman (SV Marken)
    Bijzonderheden: Hekkensluiter NFC is maar met 10 spelers naar Marken afgereisd.