• Met positief gevoel richting nieuw seizoen

Marken heeft de laatste competitie wedstrijd van het seizoen omgezet in een overwinning bij streekgenoot ZOB. Op een winderig sportpark werd er verdiend met 0-1 gewonnen!
    Het was zaterdag eigenlijk een wedstrijd om des keizers baard, maar toch stond er nog wel wat prestige op het spel. De winnaar zou namelijk als hoogste eindigen van de regio clubs.
    Er was zeer moeilijk te voetballen op het winderige sportpark van ZOB. De eerste helft speelde Marken met de wind mee en dat was goed te zien aan het spelbeeld. De wedstrijd vond plaats op de helft van ZOB. Marken kreeg een paar mogelijkheden, maar aan de andere kant was ZOB misschien nog wel gevaarlijker in de counter. Maar doelman Schouten zat goed in zijn vel en gaf geen krimp op de inzetten van de ZOB spelers. Kort voor de thee benutte Marken eindelijk het windvoordeel. Dominic Zeeman rondde een voorzet van Nick Tuijp keurig af: 0-1.
    Ondanks dat Marken in de tweede helft vol tegen de wind speelde bleef het de betere ploeg. Af en toe kwam ZOB er wel uit, maar echt heel moeilijk kreeg doelman Schouten het niet. Omdat Marken voorin wat te slordig was bleef de 0-1 op het bord staan. Door deze overwinning stegen we naar de zesde plaats. Het was een seizoen met veel ups en downs. Wisselvallig is dus het juiste woord. De komende weken zal de selectie voor het nieuwe seizoen samengesteld worden. Hopelijk kunnen we komend seizoen de doelstelling van dit jaar (periodetitel) dan wel behalen!

Opstelling ZOB: Erik Slaaf, Marko Pals, Maurice van Straten, Sjors Goes (76. Nick Hijmensen), Gerry Bosschieter, Bart Goes, Charles Kooy (60. Stefan Daman), Levi Gans, Tom Klaassen (76. Joey Smit), Wouter van Os en Nigel Schaasbergen
    Opstelling SV Marken: Robert Schouten, Erik Teerhuis, Stephan Plat (46. Ricardo Zeeman), Tijs Klaver, Roy Springer, Melvin de Groot (63. Michiel Appel), Sebastiaan Peereboom, Robin Kaars, Dominic Zeeman, Nick Tuijp en René Commandeur
    Scheidsrechter: S.G. (Bas) de Haan (Amstelveen)
    44. Dominic Zeeman 0-1