• Marken walst over zwak Kadoelen heen

De eerste bekerwedstrijd leverde direct de eerste overwinning van dit seizoen op voor het team van Tijs Schipper. In Amsterdam-Noord werd SV Kadoelen met 0-7 afgedroogd.
    Voor de wedstrijd was eigenlijk al duidelijk dat deze wedstrijd door Marken gewonnen moest worden. Een aantal spelers van Kadoelen had namelijk hun spelerspas niet dus moesten een aantal spelers die net in het tweede hadden gespeeld opnieuw aan de bak. Bovendien stond er een veldspeler in doel.
    Marken was dan vanaf de aftrap ook veel sterker dan de tegenstander. Alleen duurde het vrij lang voordat dit ook daadwerkelijk in de score tot uiting kwam. Pas na een kleine twintig minuten scoorden we uit een vrijetrap de 0-1. Het was aanvoerder Peter Willing die de doelman van Kadoelen kansloos liet. Even daarvoor was het overigens bijna 1-0 voor de thuisploeg na een vlammend schot uit de tweede lijn. Maar doelman Ron Smit redde voortreffelijk. Vlak na de openingstreffer leek Michiel Appel de score te verdubbelen, maar via de binnenkant van de paal rolde de bal voor de lijn langs naast het doel. Toch bleek dit slechts uitstel van executie, want na een half uur werd het alsnog 0-2 door een schot van Tijs Klaver. Doordat in de resterende speeltijd Michael Janssen, Steffen Visser en opnieuw Michael Janssen het doel net niet konden vinden was dit ook de stand waarmee we aan de thee gingen.
    Met de theesmaak nog bijna in de mond was het Michiel Appel die kort na de rust de derde treffer binnen schoot. Rond de 60e minuut ging het opeens heel hard richting een monsterscore. Nadat eerst Michiel Appel een verdediger op zijn weg zag was het even later Michael Janssen die na een combinatie met Guido Boes de 0-4 over de keeper heen in doel schoot. Bij deze actie raakte hij helaas wel geblesseerd en werd ook direct vervangen door René Commandeur. Vervolgens was het Guido Boes die in zijn eerste officiële wedstrijd ook zijn eerste goal maakte. Randje buitenspel mocht hij alleen op de doelman af en rondde koel af, 0-5. En binnen een tijdsbestek van net iets meer dan vijf minuten lag de 0-6 er ook al in. Een prima combinatie tussen Michiel Appel en Matthijs Kaars werd door de laatste keurig afgerond, 0-6. We leken op weg te gaan naar de dubbele cijfers, maar zover kwam het toch niet. Pas in de slotfase toen Kadoelen met nog maar negen spelers op het veld stond wist Marken nog een keer te scoren. Invaller Mike Tol bepaalde twee minuten voor tijd de eindstand op 0-7. Een mooi resultaat voor Marken al mogen hier doordat de tegenstander wel heel zwak was weinig conclusies aan verbonden worden.
    Doordat KFC zondag met 5-1 van De Blokkers won zal het dinsdag meteen om een plek in de volgende ronde gaan. De winnaar van de wedstrijd SV Marken - KFC zal vrijwel zeker doorgaan naar de eerste knock out ronde.
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Michael Lautenbach, Peter Willing, Tijs Klaver, Roy Springer, Michael Gommers, Matthijs Kaars, Steffen Visser (65. Vincent Moenis), Michiel Appel, Guido Boes (71. Mike Tol) en Michael Janssen (61. René Commandeur)
    Scheidsrechter: M.N.A. Broekhof (Hillegom)
    Gele kaarten: M. Jansen en K. Maduro (beiden Kadoelen)
    19. Peter Willing 0-1