• Marken verplettert ZOB

Marken heeft ZOB van Chris Abels met maar liefst 8-0 naar huis gestuurd. Opvallend was dat alle goals in de laatste tien minuten van de eerste (4) en tweede helft (4) vielen.
    De druk voor SV Marken was verdwenen, want na vorige week mogen we ons weer eerste klasser noemen. En dat was toch wel lekker aangezien het de dag voor de laatste wedstrijd 30 april was. Het weer werkte zaterdag ook nog eens mee, want het zonnetje stond aan de hemel. De spelers werden naar het veld begeleid door de aller jongste pupillen van SV Marken. Ballonnen en 'vuurwerk' maakten de perfecte voetbalsfeer helemaal compleet. Nu nog een leuke wedstrijd.
    En die kwam er ook, voor Marken dan. ZOB stelde bitter weinig voor. Het was bijna onbegrijpelijk hoe dit team een week eerder met 6-4 van kampioen CSW had gewonnen. Ze hebben in totaal één kans gehad. Dat was na een kwartier spelen. Maar Ron Smit, die na dit seizoen SV Marken gaat verlaten, bracht in twee instanties redding. Aan de andere kant was kort daarna een prima combinatie tussen Roy, Jeffrey en René waarna eerst genoemde de bal net naast schoof. Uit een voorzet van Jeffrey Veerman kwam René Commandeur ook heel dichtbij, maar de bal belandde op de lat. Toch lukte het even later wel. Sterker nog toen vielen de goals als rijpe appels! Eerst was het Veerman die Marken tien minuten voor rust op 1-0 zette. Amper acht minuten later was het via René Commandeur, een eigen goal van Stephan van Oostvoorn en Roy Springer 4-0.
    Met deze riante uitgangspositie konden we lekker de kleedkamer in. Na de rust een zelfde beel als daar voor. ZOB was volledig machteloos en werd compleet van de mat geveegd. Het is dat Marken het ook allemaal wel prima leek te vinden, anders was het na een uur al in de dubbele cijfers geraakt. Toch kwamen die nog heel dichtbij. In de slotfase van de wedstrijd scoorde Marken in een tijdsbestek van vijf minuten maar liefst vier keer: Kevin Giele, Christiaan Brommersma, René Commandeur en Ramon Visser. Daar voor waren Martijn Slemmer en Ron Smit als eerbetoon voor hun inzet voor SV Marken al gewisseld. Ook Slemmer gaat Marken helaas verlaten. En zo won Marken weer een keer met hele grote cijfers en pakte daardoor de tweede positie weer terug van HBOK dat niet verder kwam dan 3-3.
    Na afloop van de wedstrijd ging de selectie vanwege de promotie op de kar door Marken om te eindigen op de haven bij Café Restaurant De Visscher, de sponsor van de 'man of the match'. Hier werd de avond voort gezet. En deze duurde tot in de kleine uurtjes. Hoewel klein, ze werden al weer groter en het was al licht...
    Opstelling SV Marken: Ron Smit (70. Robert Schouten), Erik Teerhuis, Stephan Plat, Ramon Visser, Bart Honingh, Sebastiaan Brommersma, René Commandeur, Christiaan Brommersma, Jeffrey Veerman, Martijn Slemmer (70. Guido Boes) en Roy Springer (55. Kevin Giele)
    Scheidsrechter: T. Oussoren (Amersfoort)
    35. Jeffrey Veerman 1-0
    39. René Commandeur 2-0
    41. Stephan van Oostvoorn (eigen doel) 3-0
    43. Roy Springer 4-0
    81. Kevin Giele 5-0
    83. Christiaan Brommersma 6-0
    85. René Commandeur 7-0
    86. Ramon Visser 8-0

Na afloop kreeg Stephan Plat, met zijn nieuwe coupe, de waardebon van Café Restaurant de Visscher omdat hij tot "man of the match" werd gekozen.