• Marken vergeet het belangrijkste

In een helemaal niet onaardige wedstrijd tegen eerste klasser KFC is SV Marken zo goed als zeker uitgeschakeld voor een plek in de volgende ronde. Doordat Marken te slordig met de kansen om sprong en de tegenstander juist niet werd het 0-3 voor KFC.
    Ondanks dat Marken wat gehavend aan de wedstrijd begon, afwezig waren Lautenbach, Hommel en Janssen, waren ze de betere ploeg. Binnen vijf minuten had Marken dit veldoverwicht al om moeten zetten in een voorsprong, maar Michiel Appel twijfelde veel te lang toen hij de keeper al had omspeeld. Even later moest deze zelfde keeper een prima vrijetrap van Matthijs Kaars uit de doelmond slaan. Amper een minuut later was Kaars opnieuw dichtbij, maar kon net niet bij een voorzet van de op rechts doorgebroken René Commandeur. Op dat moment waren er nog geen tien minuten gespeeld! Nog binnen het kwartier kreeg Kaars opnieuw een vrijetrap, maar opnieuw kon de keeper redding brengen. Tegenvaller was het uitvallen van René Commandeur, net na deze vrijetrap. Toch was de eerste de beste mogelijkheid na de vervanging door Guido Boes voor Marken. Op randje buitenspel mocht Michiel Appel door, maar schoot de bal over het lege doel. Pas halverwege de eerste helft liet KFC wat zien, maar dat was dan ook meteen flink gevaarlijk! Uit een snelle counter schoot Molenaar maar net naast. Maar even later was het alsnog raak. Ten Zijthoff stond vogeltje vrij bij de eerste paal en scoorde tegen de verhouding de 0-1. Hierna zakte Marken wat in en waren er ook niet al te veel kansen meer te noteren.
    Kort in het tweede bedrijf stond Michiel Appel bijna aan de basis van de gelijkmaker. Maar zijn prima harde voorzet werd door niemand beantwoord en schoof zo voorlangs het doel. Een ongelukkig moment van Ron Smit besliste even later de wedstrijd. Een voorzet van rechts werd net toen hij hem weg wilde stompen voor zijn neus binnengekopt, 0-2. Marken kreeg hierna nog enkele mogelijkheden, maar echte uitgespeelde kansen waren er niet meer. In de slotfase maakte KFC nog de 0-3, maar die was louter voor de statistieken.
    Opstelling SV Marken: Ron Smit, Christiaan Brommersma, Vincent Moenis (74. Erik Teerhuis), Tijs Klaver, Roy Springer, Michael Gommers, Steffen Visser, Peter Willing, René Commandeur (16. Guido Boes), Michiel Appel en Matthijs Kaars
    Scheidsrechter: G. Marees (Tuitjenhorn)
    26. H. ten Zijthoff 0-1
    56. nummer 11 0-2